یکشنبه ۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۹
آموزش مهارت بيان تفسير قرآن كريم در استان گيلان

در ادامه برگزاري دوره‌هاي آموزش مهارت بيان تفسير قرآن كريم در استان‌هاي مختلف كشور، نوزدهمين دوره در استان گيلان با همكاري ستاد تفسير قرآن كريم و مركز هماهنگي، توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني كشور آغاز شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين دوره‌ از مسابقات صبح روز شنبه(سوم تيرماه) با حضور مسوولان محلي و آيت‌الله زين‌العابدين قرباني، نماينده ولي فقيه و امام جمعه رشت، آغاز شد. 

در مراسم آغازين اين دوره، آيت‌الله قرباني طي سخناني با اشاره به رونق تفسیر قرآن کریم از زمان علامه طباطبایی(ره) و خروج نسبی تفسیر قرآن کریم از مهجوریت با تفسیرهای آیت‌الله مکارم شیرازی، آيت‌الله جوادی آملی و حجت الاسلام قرائتی، عنوان كرد:‌ متاسفانه تاكنون به تفسیر قرآن آنچنان كه شایسته است، پرداخته نشده است. 

این دوره آموزشي تا پنج‌شنبه (هشت تير) به مدت شش روز ادامه دارد. در پایان دوره از شرکت‌کنندگان آزمون پایانی اخذ خواهد شد.
 
طلاب و روحانیون از شهرهای مختلف استان گیلان در اين دوره حضور دارند. خواهران شرکت کننده در دو کلاس و برادران در یک کلاس آموزش می‌بینند و برای هر کلاس 40 ساعت برنامه آموزشی پیش‌بینی شده است. 

استادان اين دوره از حوزه‌های علمیه قم و تهران اعزام می‌شوند و دروس آشنایی با روش‌های کاربردی تفسیر، اصول و مبانی تفسیر، لغزشگاه‌های عمده در ترجمه و تفسیر، قالب‌های عرضه تفسیر و آشنایی با نرم‌افزارهای قرآنی را تدریس خواهند کرد. 

این دوره با همکاری ستاد تفسیر قرآن کریم، مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و مدرسه علمیه مستوفی و مدرسه علمیه زینبیه رشت برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط