یکشنبه ۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۹:۲۰
مقام معظم رهبری: برگزاری مسابقات قرآنی، عامل تقرب به کتاب آسمانی است

رهبر معظم انقلاب اسلامی ديروز (شنبه) در دیدار شرکت کنندگان بیست و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم فرمودند: برگزاری این مسابقات و نشست ها، عاملی برای تقرب به کتاب آسمانی است.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، حضرت آیت الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری، با اشاره به این که بهره از تلاوت قرآن نباید منحصر به گوش و چشم شود، تصریح کردند: وجود انسان نیز باید از تلاوت قرآن بهره مند شود.

ایشان با بیان این که «کتاب آسمانی مسلمانان باید فهمیده، شنیده و اندیشیده شود» یادآور شدند: هر اندازه که قرآن در جامعه عمل شود، همان مقدار نیز تاثیرگذاری آن افزوده می‌شود. قرآن به تمام مسلمان دستور به چنگ زندن بر ریسمان الهی می‌دهد که البته این امر در میان جوامع و افراد مختلف متفاوت عمل می‌شود.

مقام معظم رهبری وعده نصرت خداي متعال را به مومنان حتمي دانستند و خاطرنشان کردند:اگر به شرايط تحقق وعده الهي و دستورات قرآن عمل كنيم، در عرصه زندگي، وعده الهي را خواهيم ديد. امروز دنياي اسلامي تشنه عمل به قرآن است و قرآن بايد معيار و محور معرفت و عمل ما باشد.

همچنین در ادامه این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین مصلحی، نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، با ارایه گزارش مختصری از فعالیت‌های قرآنی این سازمان، توضیح داد: در بخش آموزش، دانشکده های قرآنی به دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تبدیل شده است و 850 کلاس تفسیر با محور بقاع متبرکه و مساجد و توسعه در ماه مبارک رمضان ایجاد خواهد شد.

وی درباره بخش ترجمه این سازمان یادآور شد: در این بخش کلاس‌های مختلف ترجمه قرآن به هفت زبان مختلف قرآن ایجاد شده و 820 مقاله پژوهشی قرآن کریم تالیف شده است. 

وي افزود: در مسابقه اين دوره 98 شرکت کننده از 58 کشور مختلف دنیا و نسل جدیدی از قاریات ممتاز داخلی در جمع داوران بین‌المللی حضور داشتند و همچنین از قرائت تحقیق مجلسی نیز در این مسابقه رونمایی شد.

در ابتداي اين ديدار ابوالقاسمي، استاد و داور بين المللي، حسيني، نفر اول بخش قرائت، زويدات، نفر اول حفظ كل قرآن و استاد عبدالفتاح طاروتي، داور بين المللي بيست و ششمين دوره مسابقات بين المللي قرآن كريم به قرائت آياتي از كلام الله مجيد پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط