یکشنبه ۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۰
ترجمه «البرهان في تفسير القرآن» در مراحل پاياني

نويسنده و پژوهشگر ديني از مراحل پاياني ترجمه تفسير «البرهان في تفسير القرآن» يكي از تفاسير روايي و مأثور شيعه كه داراي اعتبار ويژه‌اي در ميان تفاسير متقدم برخوردار است، خبر داد._

محمد رحمتي‌شهرضا در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،‌ با بيان اين خبر اظهار داشت: سيدهاشم بحراني، مولف اين اثر و از محدثان بزرگ شيعي و مورد توجه و تأييد علماي برجسته است كه در اين اثر به تفسير آيات بر اساس احاديث و روايات اهل بيت(ع) مي‌پردازد.

وي از اين ترجمه به عنوان نخستين برگردان فارسي از «البرهان في تفسير القرآن» نام برد و  اظهار كرد: مفسر در اين اثر از طرف خود به اظهار نظر نپرداخته و تنها به مقابله كردن آيات با روايات مرتبط با آنها و ذكر منابع پرداخته است.

نويسنده كتاب «مقتل فلسفي» ادامه داد: اين اثر از معدود تفاسير روايي كامل و دربر دارنده تمامي آيات قرآن كريم است زيرا پيش از اين تنها تعدادي از سوره‌ها به صورت روايي تفسير شده بودند.

رحمتي‌شهرضا افزود: مولف اين اثر هشت ‌جلدي، آن را با نسخ مختلف تفاسير روايي مقايسه كرده و به ذكر تفاوت‌هاي آن پرداخته است.

وي در پايان گفت: تاكنون ترجمه شش جلد از هشت جلد اين اثر به اتمام رسيده است و انتشارات تهذيب قم نيز در آينده‌اي نزديك براي چاپ آن اقدام خواهد كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط