شنبه ۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۹
بررسي جايگاه موعظه در «پند و اندرز»

بيان مسايل اخلاقي از ديد روايات و احاديث و همچنين جايگاه و ويژگي‌هاي موعظه در كتابي با عنوان «پند و اندرز» كه توسط امام جمعه شهر صنعتي الوند علي عادل‌پور تأليف شده‌ است، به زودي به چاپ دوم مي‌رسد._

نقي افشاري، مدير مسوول انتشارات حديث امروز، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين خبر اظهار داشت: اين اثر بر مبناي پند و نصيحت به عامه مردم و تأكيد بر جايگاه ويژه آن در ميان سخنان معصومان(ع) به نگارش درآمده است. 

وي افزود: اين كتاب همچنين به بيان برخي پندها و اندرزها و به تصوير كشيدن اهميت مسايلي نظير هم‌نشيني و هم‌زيستي با نيكان و لزوم رعايت حدود در شوخي و بذله‌گويي مي‌پردازد.

وي ادامه داد: اين اثر ارزش تبليغ مسايل ديني و كار مبلغان را با استفاده از احاديث و روايات برمي‌شمرد و در كنار آن به ارايه ويژگي‌ها و چگونگي پند و موعظه مطابق الگوي پيامبر(ص) مي‌پردازد.

افشاري با بيان اين كه نويسنده در اين كتاب متناسب با مطالب آن به بيان سخنان رسول اكرم(ص)‌ مي‌پردازد، اظهار داشت: وي همچنين به حجة‌الوداع پيامبر اشاره و سخنان و موعظه ايشان را در آن واقعه تأثيرگذار دنياي اسلام بررسي مي‌كند.

وي با اشاره به چاپ اول كتاب ««پند و اندرز» در پاييز سال 1386 گفت: اين اثر در شمارگان 1500 نسخه، 186 صفحه و بهاي 25000 ريال ماه آينده توسط انتشارات حديث امروز روانه بازار نشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط