سه‌شنبه ۳۰ تیر ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۷
رونمايي كتاب‌هاي اسلامي در سريلانكا

همزمان با سالروز بعثت پيامبر اكرم(ص) كتاب‌هاي اسلامي تاليف شده توسط نويسندگان سريلانكايي در حوزه علميه اهل سنت احسانيه شهر كلمبو با حضور و تلاش رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران رونمايي شدند._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، اين مراسم با حضور رييس كميته صلح سريلانكا و عده‌ زيادي از شخصيت‌ها و طلبه‌هاي جوان شهر كلمبو و ديگر شهر‌هاي اين كشور برگزار شد.
 
در اين برنامه، رييس كميته صلح سريلانكا با اشاره به سختي‌هاي تاليف كتاب، از آن به مثابه تولد فرزند ياد كرد و از تلاش‌هاي رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و همكاري‌هاي آنها در اين زمينه قدرداني كرد.

در ادامه سيد محمودرضا مرندي، رايزن فرهنگي ايران، طي سخناني از كتاب‌هاي تاليف شده مولوي حافظ محمد رزين درباره «خدا» و «قرآن» تجليل كرد. 

وي اظهار داشت: توجه به مخلوقات الهي، وجود تعدد و تكثر در آنها از نشانه‌هاي قدرت لايزال خداوند است. درباره قرآن نيز كه از سوي پروردگار نازل شده است، بايد به صورت ظاهري و دروني احترام فراواني به مفاهيم و آموزه‌هاي آن بگذاريم.
 
مرندي در پايان اظهار داشت: رسول الله صل‌الله و عليه و آله در روز قيامت گله‌مندي مي‌كنند كه اي پروردگار من اين قوم من قرآن را مهجور كردند. اميدوارم ما در زمره آنان نباشيم. 

در اين مراسم اولين مجموعه از كتاب‌هاي تاليف شده در حوزه اسلام به رايزن فرهنگي ايران تقديم شد و رايزن فرهنگي نيز در راستاي حمايت از نويسندگان مسلمان 100 جلد از اين كتاب‌ها را خريداري كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط