چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۹
«زن در شاهنامه فردوسي» بررسي مي‌شود

«زن در شاهنامه فردوسي» در نشستی با نام «حكمت فردوسی» با سخنرانی قدمعلی سرامی عصر امروز در فرهنگسرای ابن‌سينا بررسی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، حكيم ابولقاسم فردوسي توسي از بزرگ‌ترين و برجسته‌ترين شعراي جهان شمرده مي‌شود. كتاب وي شاهنامه درياي حكمت، معرفت، اخلاق و درس زندگيست. فردوسي در جاي جاي شاهنامه از دلاوري‌ها و هوشياري زنان، به ويژه زنان ايران، سخن به ميان آورده است و آنان را همپاي مردان وارد اجتماع كرده؛ مقام و منزلتي والا به زن بخشيده است و اين گروه از افراد جامعه را از نظر عقل و هوشياري بسيار زيبا توصيف كرده است. 

نشست بررسي «زن در شاهنامه» با سخنرانی قدمعلي سرامي، عصر چهارشنبه (۲۴ تير) ساعت ١٦ در فرهنگسراي ابن‌سينا برگزار خواهد شد.

سرامي، استاد دانشگاه تهران و از پژوهندگان در شاهنامه و داستان‌هاي اسطوره‌اي ايران است و تاكنون كتاب‌هاي بسياري در اين زمينه نگاشته است. «اصفهان بهانه بود ايرانم آرزوست»، «از رنگ گل تا رنج خار، شكل شناسي داستان‌هاي شاهنامه»، «چار فصل دوستت دارم»، «زن و شعر»، «مقدمه‌اي براي دوره كامل مثنوي معنوي»، «قاشق جادوگر»، «سيمرغ و آفتاب»، «من و جام و شب‌تاب‌ها»، «از هرگز تا هميشه»، «تا زادن بامداد بايد خواند» و... از جمله آثار اين شاهنامه‌پژوه است.

علاقه‌مندان براي بهره‌مندي از اين نشست مي‌توانند به نشاني شهرك قدس(غرب)، خيابان ايران ‌زمين شمالي،‌ فرهنگسراي ابن‌سينا، مراجعه كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط