سه‌شنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۴
«دختران پاتوق» نوشته شدند

محمد‌علي گوديني در حاشيه نشست شب گذشته(دوشنبه 22 تير) اهالي قلم از نگارش مجموعه داستان تازه‌اش خبر داد و گفت: مجموعه داستاني با نام «دختران پاتوق» را به پايان رسانده‌ام. در اين داستان‌ها كه همه شخصيت‌هاي داستاني زنان هستند، به مشكلات اقشار مختلف زنان در سه، چهار دهه اخير پرداخته شده است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گوديني كه شب گذشته(دوشنبه 22 تير) در مراسم ضيافت اهالي قلم حضور داشت، از نگارش مجموعه داستان جديدش با عنوان «دختران پاتوق» خبر داد و اين‌گونه گفت: در اين مجموعه داستان كه تا حدي متفاوت با آثار پيشينم است، به زندگي زنان در سه، چهار دهه اخير نظر داشته‌ام.

وي افزود: در اين مجموعه سعي داشته‌ام مشكلات و دلتنگي‌هاي اقشار مختلف زنان را در این برهه زمانی در قالب موقعيت‌هاي داستاني بيان كنم.  

وي درباره تيپ‌ها و شخصيت‌هاي داستاني اين مجموعه توضيح داد: زنان تحصيلكرده، كارگر، سنتي و امروزي در اين داستان‌ها ديده مي‌شوند. 

نويسنده «تالار پذيرايي پايتخت» به نگاه مطرح شده در كارهاي جديدش اشاره كرد و افزود: آنچه كه در نگارش داستان‌هايي كه منحصرا درباره زنان است مد نظرم بوده، مسايلي است كه زنان در موقعيت‌هاي گوناگون اجتماعي و شخصي با آنها دست به گريبانند. اين مسايل مشكلاتي چون فقر، بي‌فرهنگي، بي‌سوادي و تنگ‌نظري‌هاي خانوادگي و اجتماعي را دربر‌مي‌گيرد. 

وي در پاسخ به سوالي درباه علت نامگذاري كتاب گفت: «دختران پاتوق» نام يكي از داستان‌هاي اين مجموعه است كه در آن دختران و زناني در مكاني مانند پاتوق دور هم جمع مي‌شوند و در نهايت هر كدام بر‌اساس موقعيت‌هايي كه در جامعه و خانواده دارند، سرنوشتي متفاوت پيدا مي‌كنند. 

اين نويسنده در پايان گفت: در اين كار نيز مانند ديگر آثارم، رگه‌هاي از طنز اجتماعي وجود دارد و برداشت‌هاي نويسنده از مسايل، به يك سو‌نگري نمي‌انجامد.

محمدعلي گوديني، متولد 1335 شهرستان كنگاور استان كرمانشاه و داستان‌نويس است.

«سيلاب»، «لبخند تلخ»، «دستي بر آسمان» و «روز سي‌و‌چهارم» برخي از آثار منتشر شده او هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها