دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۵
نجفی « در قلمرو مرگ» قدم می‌زند

«در قلمرو مرگ» عنوان کتابی شامل 30 داستان در قالب مجموعه داستان‌های گوتیک یا ترسناک توسط رضا نجفی ترجمه و به زودي توسط انتشارات چشمه روانه بازار کتاب می‌شود.\

نجفی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) با بيان اين مطلب افزود: مضمون تمام داستان‌های این مجموعه مرگ است که در ادبیات به این سبک «ماکابر» گفته می‌شود.

وی درباره نویسندگان این داستان‌ها گفت: داستان‌های این مجموعه از بهترین نویسندگان سبک گوتیک مانند «ادگار آلن‌پو»، «توماس مان» و «چارلز دیکنز»، «هوسمان» انتخاب شده‌اند و كتاب حدود 30 داستان از30 نویسنده را شامل می‌شود.

این مترجم توضیح داد: تصمیم گرفته شده این کتاب در یک مجموعه 3 جلدی ارائه شود. جلد دوم آن «در قلمرو اندوه» و جلد سوم «در قلمرو طنز» خواهد بود که در جلد دوم داستان‌های تراژیک و در جلد دوم داستان‌های طنز آورده می‌شود.

وی که در حال حاضر جلد دوم این مجموعه را در دست تهیه دارد یادآور شد: جلد نخست این مجموعه قرار بود در نمایشگاه کتاب امسال ارائه شود که این امکان فراهم نشد؛ اما به زودي کتاب روانه کتاب فروشی‌ها خواهد شد.

نجفی در ادامه به کتب دیگری که در دست تهیه دارد اشاره کرد و اظهار داشت: آماده‌سازی مجموعه داستانی از داستان‌های خودم شامل 15 داستان کوتاه که در 5 سال گذشته نوشته شده‌اند را در دست اقدام دارم؛ اما هنوز عنوانی برای کتاب انتخاب نکرده‌ام و ناشر آن مشخص نشده است.

وی درباره این داستان‌ها توضیح داد: داستان‌های این مجموعه به دو گروه تقسیم‌بندی می‌شوند؛ دسته‌ای داستان‌های فرا واقعی‌اند که شاید بتوان آن‌ها را با داستان‌های نویسند‌ه‌ای چون بورخس مقایسه کرد. گروه دوم داستان‌های گزارش‌گونه رئال هستند که تا حدودی به داستان‌های همینگوی شباهت دارند.

این نویسنده در توضیح فضای داستان‌هایش یادآور شد: بیش‌تر داستان‌های این مجموعه در یک فضای عاطفی جریان دارد؛ به ویژه داستان‌هایی که رئال گزارشی هستند. اما داستان‌های فراواقعی با هدف لذت بردن خواننده از مطالعه و داستان نوشته شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط