شنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۰
«اوصاف عارفان» به مسكو راه يافت

بررسي اوصاف عارفان حقيقي از ديدگاه حضرت علي(ع) در كتاب «اوصاف عارفان» نوشته صادق محمودی با همکاری معاونت پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و رایزنی فرهنگی ایران در مسكو ترجمه و منتشر شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، انتشار این کتاب در چارچوب همکاری‌های مشترک پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و رایزنی فرهنگی ايران در روسیه انجام شده و کتاب‌های دیگری نیز در آینده به طور مشترک به چاپ خواهند رسید. 

در بخشي از این کتاب که به بررسی اوصاف عارفان حقیقی از دیدگاه حضرت امیر(ع) می‌پردازد، آمده است؛ «عرفان به نوع خاصی از دانش اطلاق می‌شود که با آرامش روحی همراه باشد، بدین سبب در مورد شناخت خداوند عز و جل نیز به کار می‌رود. برخی عارفان از سخنان حضرت علي(ع) درباره معرفت خدا چنین استنباط کرده‌اند که ایشان به شناخت خدا از طریق خدا اشاره کرده‌اند. حضرت امیر(ع) همچنین معرفت خداوند را بر معرفت نفس متوقف می‌دانند و در بیان اوصاف عارفان به ویژگی‌هایی از قبیل محبت به خدا، شوق به دیدار محبوب، ترس از خدا و امید به او، عبادت و پرستش خدا، زهد در دنیا، سکوت و گوشه‌نشینی، ظاهر بشاش ولی در عین حال باطن اندوهگین، امام‌شناسی، ذکر و یاد خدا، محاسبه نفس، اعتقاد راسخ به جهان آخرت، توکل و … اشاره كرده‌‌اند.

كتاب «اوصاف عارفان» نوشته صادق محمودي در سال 1385 از سوي كانون انديشه جوان چاپ و منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط