یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۴
40 سال پژوهش برای نگارش«صعود و افول کمونیسم»

در آستانه فرا رسيدن بیستمین سالگرد فروپاشی دیوار برلین، «آرچی براون» نویسنده آمریکایی کتاب «صعود و افول کمونیسم» را منتشر کرد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از «دالاس مورنینگ نیوز» و «آمازون بوک»، «براون» در کتاب خود شرحی عمیق از تاریخ کمونیسم را از دوره قبل از مارکس و هگل، تا زمان حاضر ارایه کرده است.
 
کتاب براون که در 736 صفحه است، حاصل چند دهه پژوهش است كه طی 2 سال نوشته شده و او در کتاب خود شرح داده كه چگونه کمونیسم به عنوان آخرین تجربه متفاوت شکست خورد.

کتاب به شیوه‌ای روایت گونه نوشته شده و با اطلاعاتی انباشته شده که هم به لحاظ پژوهشی باارزش اند و هم به خوبی در چارچوب‌های تاریخی قرار گرفته اند. براون در کتاب خود شرح می‌دهد که چگونه کمونیست‌ها به قدرت رسیدند و چگونه توانستند در بسیاری از کشورها قدرت خود را حفظ کنند.
 
نویسنده اندیشه‌های مربوط به انحطاط بسیاری از سیستم‌های کمونیستی را نيز در اين كتاب بررسی کرده و برای این اثر جامع و درخشان با پشتوانه بیش از 40 سال تحقیق،از منابع جدید متعددي نیز بهره برده است.

«براون» با ترسیم داستان کمونیسم و ریشه‌های آن در قرن نوزدهم، سعی می‌کند گسترش و همچنین افول آن را در قرن بیستم شرح دهد. به نوشته او، حتی حالا هم که کمونیسم در میان کشورهای غربی بی‌اعتبار شده، بیش از یک پنجم انسان‌ها تحت حاکمیت اين تفكر زندگی می‌کنند.

کتاب «صعود و افول كمونيسم» توسط انتشارات «هارپر کالینز» چاپ شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها