چهارشنبه ۳ تیر ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۱
«لارينگولوژي» براي رزيدنت‌هاي گوش، گلو، بيني

كتاب «لارينگولوژي» در بردارنده راه‌كارهاي تشخيص، درمان و جراحي حنجره و راه هوايي فوقاني از سوي انتشارات تيمورزاده به كتابفروشي‌ها مي‌آيد./

دكتر خشايار احمدي، مترجم كتاب «لارينگولوژي» به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: اين اثر با مطالب برگزيده «كامينگز» براي رزيدنت‌هاي گوش، گلو و بيني و نخستين بار در ايران ترجمه شده است.

وي ادامه داد: در كتاب حاضر با زباني ساده و استفاده از واژگان امروزي ترجمه و سعي شده به منظور دسترسي آسان‌تر دانشجويان و رزيدنت‌هاي اين رشته به كتاب، به جز موارد ضروري، از كلمات تخصصي و مشكل استفاده نشود.

احمدي، حفظ اصول امانت‌داري از مطالب كتاب «كامينگز» را يكي از نقاط قوت اين اثر دانست و گفت: اغلب كتاب‌هاي موجود در اين حوزه به زبان لاتين موجودند، اما اثر فوق به زبان فارسي منطبق بر الگوهاي استاندارد و مبتني بر حفظ امانتداري براي مخاطبان اين كتاب كاربردي خواهد بود.

اين مترجم تصريح كرد: نسخه اصلي كتاب نيز به عنوان مرجع امتحان‌ برد تخصصي در رشته گوش، گلو و بيني كاربرد دارد.

وي همچنين به برخي از مطالب اين كتاب اشاره كرد و افزود: مباحثي چون عملكرد حلق و حنجره، ارزيابي اختلالات هايپر فانكنشنال، آناليز صدا، ارزيابي نورولوژيك حنجره، آسپيراسيون مزمن، صداي حرفه‌اي، جراحي كانديز واتيو و راديوتراپي حنجره در كتاب آمده است.

مقدمه كتاب نيز به قلم دكتر هبت‌الدين برقعي، رييس انجمن گوش، گلو، بيني و سر و گردن است.

كتاب «لارينگولوژي» به زودي از سوي انتشارات تيمورزاده، ناشر كتاب‌هاي پزشكي به ويترين كتابفروشي‌ها مي‌آيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها