چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۰:۳۵
برگزاری نمایشگاه کتاب چین در کاتماندو

«کاتماندو»، پایتخت نپال، پذیرای دوره آتی نمایشگاه کتاب چین است که در فاصله 6 تا 10 ژوئن (16 تا 20 خرداد) در سالن شورای شهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از «شین‌هوا»، هزینه برگزاری این نمایشگاه توسط مدیریت سازمان «نشر و مطبوعات جمهوری خلق چین» تامین شده و مسئولیت برگزاری و هماهنگی‌های لازم نیز مشترکاً به عهده این سازمان، شرکت «تجارت بین‌المللی کتاب چین»، و شرکتی نپالی به نام «شبکه فرهنگی جهان» است.
 
«چین را مطالعه کن!» شعاری است که برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده و بیان‌گر موضوع محوری اغلب کتاب‌هایی نیز هست که قرار است در این نمایشگاه به منظور آشنایی بیشتر مردم نپال با فرهنگ چین، عرضه شوند. همچنین به رغم این موضوع محوری سعی شده تا تنوع کتاب‌های موجود در این نمایشگاه حفظ شود. موضوع کتاب‌ها شامل فرهنگ سنتی چین، تاریخ، آثار کلاسیک ادبیان چین، طب سنتی چینی، هنرهای رزمی چینی، کتاب‌های آموزش زبان چینی، و کتاب‌های کودکان است. 

این کتاب‌ها که بیش از 2000 عنوان را شامل می‌شوند در چین و به زبان‌های چینی، انگلیسی، تبتی منتشر شده‌اند. 

در کنار این نمایشگاه بخش ویژه‌ای نیز به ارائه محصولات فرهنگی چین به صورت صوتی و تصویری، و همچنین برای عرضه هنرهای دستی این کشور تخصیص داده شده است. 

همچنین طی روزهای برگزاری این نمایشگاه گروهی از مسئولان و مقامات فرهنگی چین از کاتماندو بازدید خواهند کرد. قرار است کتاب‌های عرضه شده در این نمایشگاه، در پایان به دانشگاه کاتماندو اهدا شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها