جمعه ۱۲ تیر ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۰
برادر ناتنی اوباما خاطراتش را منتشر می کند

برادر ناتنی «باراک اوباما» که در کنیا زندگی می کند برای نوشتن کتاب قرارداد امضا کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از آسوشیتدپرس، «جورج اوباما» برادر ناتنی باراک اوباما رییس جمهور آمریکا که در شهر هورومای کنیا زندگی می‌کند، برای نوشتن خاطراتش با انتشارات «سیمون اند شوستر» قرارداد امضا کرد و کتاب او هم در ژانویه 2010 منتشر می‌شود.

اویاما و برادرش كه از پدر مشترك هستند 20 سال تفاوت سنی دارند. آنها در دوران کودکی باهم بزرگ نشدهاند، بعدها هم باهم زندگي نکرده‌اند و در کل اطلاعات کمی درباره زندگی شان وجود دارد.

اين كتاب كه با عنوان موقت «سرزمین مادری» توسط «دمین لویس» نویسنده و روزنامه‌نگار نوشته خواهد شد، شرح حال دوران کودکی «جورج اوباما» و مربوط به زمانی است که او زندگي سختي داشت. او دوره‌اي از زندگي‌اش در دام جنایت و فقر ‌افتاده بود و بعد به دامان جامعه بازگشت و به دفاع از فقرا پرداخت.

«دیوید روزنتال» معاون اجرایی انتشارات «سیمون اند شوستر» درباره کتاب می‌گوید: حتی اگر جورج اوباما برادر ناتنی رییس جمهور ما هم نبود، داستان زندگی او الهام بخش و مهیج بود. این زندگی درسی برای بقا، شجاعت و فداکاری است.

جزییات قرارداد برادر اوباما برای نشر خاطراتش مشخص نیست ولی یک مقام آگاه که خواسته نامش فاش نشود، گفت که مبلغ آن 6 رقمی است.

نکته جالب اینجاست که برخی دیگر از اقوام و خویشاوندان اوباما هم در حال برنامه‌ریزی برای چاپ خاطرات و کتاب هایشان هستند، از جمله خواهر ناتنی و خواهر زن او. انتشارات دانشگاه دوک هم در حال انتشار پايان‌نامه دکتری مادر اوباما است که در سال 1995 از دنیا رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها