جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۰

با عقد یک قرارداد بین نمایندگان نمایشگاه کتاب فرانکفورت و مجمع نمایشگاه این شهر ، نمایشگاه کتاب فرانکفورت تا سال 2022 در شهر فرانکفورت برپا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، انتقاد بسیار نسبت به هزینه بالای غذا و هتل در زمان برپایی نمایشگاه کتاب فرانکفورت در سال‌هاي گذشته موجب شده بود تا منتقدان پیشنهاد انتقال اين نمايشگاه به شهر ديگري چون مونيخ را مطرح كنند.

با اين حال شهردار فرانکفورت اظهار کرد : از آنجا كه شهر فرانکفورت در قلب قاره اروپا واقع شده و به بزرگ‌ترین فرودگاه‌هاي در سطح بين‌المللي و نیز زیر ساخت‌های مناسب مجهز است، هیچ مکانی بهتر از این شهر برای برپایی نمایشگاه کتاب وجود ندارد.

ريیس بورس کتاب‌فروشان آلمان نیز گفت : جایزه صلح و نمایشگاه کتاب، روح و روان و مال و دارایی، فرهنگ و تجارت ، از نمادهای جدانشدنی شهر «فرانکفورت» هستند. فرانکفورت 60 سال است که مرکز حیات ادبی آلمان است و از این به بعد هم خواهد بود.

«یورگن باس» ريیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت نیز گفت : از زمان آغاز ریاست من در سال 2005 ، مذاکراتی با اتحادیه هتل‌داران انجام شده تا در پنج روز برگزاري نمايشگاه منصفانه‌تر با بازديدكنندگان رفتار شود. وي گفت برخی مراکز اقامتی، با وجود آن كه مسافران کمتر از پنج روز در اين شهر اقامت مي‌كنند اما هزینه تمام پنج روز از آنان گرفته مي‌شد که این مسئله جای نقد دارد.

تاریخچه نمایشگاه کتاب فرانکفورت به قرن 15 میلادی باز می‌گردد. این سنت در سال 1949 در فرانکفورت جان گرفت و از سال 1951 به جای قلمروي رم باستان و کلیسای «پل» در مکان فعلی برگزار شد.

امروز این نمایشگاه با حضور بیش از 7000 نماینده از 100 کشور جهان و در حدود 299 هزار بازدید کننده بین‌المللی، بزرگ‌ترین نمایشکاه کتاب و مطبوعات جهان به شمار می‌رود. این نمایشگاه از 14 تا 18 اکتبر 2009 در آلمان برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها