شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۲
اجراي طرح «چهره به چهره» قرآن بر مبناي مفاهيم قرآني

هدف از اجراي طرح فرهنگي تربيتي «چهره به چهره» در خراسان جنوبي، تربيت نوجوانان بر مبناي مفاهيم ديني، قرآني و آشنايي با معارف زلال اسلامي است./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، به نقل از روابط عمومي دارالقرآن‌الكريم، محمد حسين جعفري، معاون فرهنگي هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان جنوبي، درباره تاريخچه اين طرح فرهنگي گفت: اين طرح در سال 1380 به ابتكار حجت‌الاسلام و المسلمين قرائتي، رييس ستاد اقامه نماز كشور در چهار مقطع زماني با 32 ساعت آموزش در استان تهران شروع به كار كرد.

وي در ادامه افزود: طرح فرهنگي «چهره به چهره» در سال 85 نيز با همكاري دبيرخانه ستاد عالي نظارت بر كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد كشور با برنامه جديد به كار خود ادامه داد تا اين كه در سال 86 تمهيدات لازم براي اجراي طرح در 12 استان مرزي فراهم شد.

معاون فرهنگي هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان جنوبي تصريح كرد: تاكنون 600 مربي در استان‌هاي مرزي شناسايي و آماده گذراندن دوره‌هاي ويژه، تكميلي و آغاز فعاليت تحت پوشش اين طرح شده اند.

جعفري خاطرنشان كرد: طرح فرهنگي تربيتي چهره به چهره از نيمه دوم سال 87 با همكاري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان جنوبي و ستاد هماهنگي دبيرخانه كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد استان فعاليت خود را آغاز كرده است.

وي از آموزش بيش از 70 نفر از مربيان در اين استان خبر داد و خاطر نشان كرد: هدف از برپايي اين طرح فقط آموزش متون ديني نيست، بلكه تربيت نوجوانان بر مبناي مفاهيم ديني و قرآني هدف نهايي اين طرح است. 

بر اساس اين طرح، سرفصل‌هايي مشخص براي پاسخ به شبهات ديني در ميان نوجوانان و جوانان، به ويژه در مناطق استان‌هاي مرزي اجرا مي‌شود تا اقدامي به يك تعامل دوستانه، همراه با پاسخگويي به سوالات و تبيين مفاهيم ديني به جوانان و نوجوانان باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط