یکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۱
ديدار حداد عادل با رییس دانشگاه صلاح‌الدین اربیل کردستان عراق

ريیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با ريیس، معاون، استادان و دانشجویان ممتاز دانشگاه صلاح‌الدین اربیل عراق در فرهنگستان زبان و ادب فارسي ديدار و گفت‌و‌گو كرد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني فرهنگستان زبان و ادب فارسي، در این دیدار حداد عادل، ريیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، ضمن معرفی فرهنگستان و تشریح عملکرد برخی از گروه‌های پژوهشی، به پیوندهای عمیق زبان فارسی و کردی و فرهنگ مشترک کردستان ایران و عراق اشاره کرد.

وي ادامه داد: روابط دو کشور ایجاب می‌کند که تسلط و توجه بیش‌تر در دانشگاه زبان خارجی اقلیم کردستان عراق به زبان فارسی باشد.

رييس فرهنگستان تاكيد كرد: کاری که در زمینه تقویت زبان فارسی در دانشگاه صلاح‌الدین انجام می‌شود فقط یک کار فرهنگی و تاریخی نیست؛ بلکه بستر و وسیله‌ای است برای توسعه همه‌جانبه روابط میان دو ملت _ و فرهنگستان آمادگی پشتیبانی و همکاری‌های لازم را دارد.

خوشناو ريیس دانشگاه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه صلاح‌الدین اربيل نیز در بخشی از سخنان خود به تمایل دانشگاه و مراکز علمی اقلیم کردستان و عراق به برقراری ارتباط به‌ویژه با همسایگان فارسی‌زبان اشاره كرد.

وي گفت: هدف ما رونق بیشتر زبان فارسی و رشد بهتر و بیش‌تر آن است که برای رسیدن به این هدف، در سایه حکومت ایران، می‌توانیم برخی نیازهای معنوی خود را برآورده سازیم. از جمله‌ این نیازها تهیه کتاب و منابع و تامین استاد برای بازگشایی دوره ‌کارشناسی ارشد در رشته زبان و ادبیات فارسی و فراهم آوردن امکان تحصیلات تکمیلی رشته زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه صلاح‌الدین است.

وي در پايان تاكيد كرد: ما بر این نکته واقف هستیم که زبان فارسی یک زبان جاوید است. زبان حافظ و سعدی، زبان پنج‌هزار شهید در یک روز؛ زبانی که توانست دیکتاتورها را به زیر سلطه بیاورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط