جمعه ۸ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۳
انتشار سخنراني مراجع عظام در كتاب «جمكرانيه»

سخنراني مراجع بزرگوار و علماي اسلامي در كتابي با عنوان «جمكرانيه» توسط دبيرخانه شوراي عالي فرهنگي و برنامه‌ريزي مسجد مقدس جمكران منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، نوشتار حاضر درباره سخنراني‌هاي مراجع بزرگوار و علماي اعلام در مراسم نيمه شعبان مسجد مقدس جمكران در سال 1387 هجري شمسي(1429 هجري قمري) است.

در مقدمه اين اثر آمده است: «در تعبير مقام معظم رهبري(ره) از مسجد مقدس جمكران به عنوان پايگاه عظيم تشييع، رازي نهفته است كه جز خواص و ژرف‌انديشان به آن پي نمي‌برند و لذت مناجات با آفزيدگار جهان هستي را در اين جايگاه رفيع آن طور كه بايد احساس نمي‌نمايند. آري جاذبه اين زمين مقدس است كه شيفتگان ساحت مقدس حضرت مهدي موعود(عج) را از سراسر جهان به خود متوجه ساخته است».

كتاب حاضر حاوي پنج بخش است كه شامل سخنراني حضرت آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي، نوري همداني،‌ سبحاني، ‌امام كاشاني و كريمي جهرمي است.

بر اساس مطالب کتاب، آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي در سخنراني خود مي‌گويد: «عدالت براي جهان انسانيت باعث حيات است و ظلم، باعث مرك. عدالت نباشد، نه پيشرفت مادي ممكن است نه پيشرفت معنوي. اين برنامه‌ي اصلي امام زمان(عج) است كه مثل نور آفتاب حيات‌بخش و مثل آب زلال مايه‌ي زندگي است.»

در اين کتاب به نقل از حضرت آيت‌الله العظمي نوري همداني نيز نوشته شده است: «آن‌چه خوبان هم دارند، در طي قرون و اعصار، پيغمبران و اوصياي آن‌ها و ائمه(ع) همه‌ اين‌ها را خداوند در اين ذخيره‌ الهي جمع كرده است. از اين جهت بوده كه پيغمبران و ائمه(ع) به مردم بشارت مي‌داده‌اند كه بدانيد در آخرالزمان شخصي با اين صفات به وجود خواهد آمد.»

كتاب «جمكرانيه» از سوي دبيرخانه شوراي عالي فرهنگي و برنامه‌ريزي مسجد مقدس جمكران در شمارگان 5000 نسخه، 94 صفحه و بهاي 10000 ريال منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط