دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۵
مدير يك سايت كتابفروشي: زيرساخت‌هاي فروش اينترنتي كتاب فراهم نيست

مدير سايت فروش اينترنتي «پاتوق كتاب» هزينه‌هاي بالاي پستي، مانعي بزرگ بر سر راه گسترش فروش اينترنتي كتاب است. هزينه‌هاي ارسال بسته‌هاي پستي بسيار بالاست و اداره پست هيچ تعرفه‌اي براي محصولات فرهنگي جز مطبوعات در نظر نگرفته است._

 مهدي فقيهي‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، با بيان اين مطلب اظهار داشت ‌ شايسته است اداره پست براي  حمايت از كتابفروشان و خريدارن كتاب و براي كمك به فرهنگ جامعه، با اتخاذ تدابيري در فروش اينترنتي كتاب نقش موثر ايفا كند.

وي ادامه داد: با تعديل‌سازي هزينه‌هاي پست كتاب، تمايل كتابفروش و خريدار به خريد و فروش اينترنتي بيشتر مي‌شود، چون با صرف مبلغ اندكي از هزينه پشت جلد مي‌تواند در مدت كوتاهي، كتاب را در اختيار داشته باشد.

فقيهي‌نژاد با اشاره به محدوديت‌هاي فروش اينترنتي كتاب در ايران گفت: خريد كتاب به شيوه سنتي براي بسياري از مردم سخت است و ديگر كمتر مي‌توانند به آن شيوه كتاب تهيه كنند، زيرا در محله‌هاي مختلف كتابفروشي وجود ندارد و مراجعه مردم به مركز شهر نيز با مشكلاتي همراه است.

مدير سايت فروش اينترنتي «پاتوق كتاب» پديده فروش اينترنتي كتاب را براي خريداران شهرستاني، رويدادي موفق دانست و افزود: با توجه به اين‌كه كتاب‌فروشي‌هاي شهرستان‌ها با مشكلات مختلفي از جمله به روز نبودن آثار روبرو هستند، فروش اينترنتي بهترين راهكار براي دسترسي به جديدترين آثار است.

وي همچنين رونق فروش اينترنتي كتاب را در گسترش فرهنگ كتاب و كتابخواني موثر دانست و اظهار داشت: دليل استقبال و هجوم مردم به نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران نيز به دليل در دسترس نبودن كتاب در شهرستان‌‌هاست.

فقيهي‌نژاد اظهار اميدواري كرد؛ با گسترش زيرساخت‌هاي استفاده از اينترنت در كشور، فروش كتاب در اينترنت رونق دوباره‌اي بگيرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها