شنبه ۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۱
سايت «پاتوق كتاب» براي دانشجويان

سايت «پاتوق كتاب» با هدف اطلاع رسانی و فروش کتاب دفتر مطالعات و توسعه کتابخوانی دفتر نشر معارف فعاليت‌هاي خود را دنبال مي‌كند._

مدير سايت «پاتوق كتاب» در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، با بيان اين مطلب اظهار داشت:‌ این سایت در پايیز سال 1387 در راستای تقویت گفتمان فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی فعالیت خود را آغاز كرده است.

مهدي فقيهي‌نژاد ادامه داد: اطلاع رسانی در حوزه کتاب و معرفی آثار منتشر شده، آخرین اخبار حوزه کتاب و نشر، نقد کتاب و فرهنگ کتابخوانی، معرفی متفکران، نویسندگان و هنرمندان برجسته انقلاب اسلامی برخي از برنامه‌هايي است كه در اين سايت دنبال مي‌شود.

وي با اشاره به لزوم گسترش كتابخواني در كشور گفت: در سايت پاتوق كتاب، راهکارهای اجرایی برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان اقشار مختلف جامعه ارايه شده و برای مطالعه موضوعی و سیرهای مطالعاتی مختلف، گسترش فروش و توزیع اینترنتی محصولات فرهنگی اعم از کتاب، نرم‎افزار و نشریات فراهم شده است.

فقيهي‌نژاد امکان دسترسی آسان و سریع به بانک اطلاعاتی کامل از محصولات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برای دانشجویان و اساتید را يكي از ويژگي‌هاي اين سايت معرفي كرد و اظهار داشت: سهولت دسترسی به آثار حوزه انقلاب اسلامي، ترویج فرهنگ کتابخوانی در دانشگاه‌ها، مساجد، هئیت‌ها، و سیر مطالعاتی پیشنهادی در حوزه‌های مختلف از برنامه‌هاي این پایگاه اینترنتی به شمار مي‌آيد.

وي با بيان اينكه اين سايت از بخش‌هاي مختلف كتابخانه‌اي تشكيل شده است، عنوان كرد: بخش گسترده اين سايت را موضوعات مختلفي چون انقلاب، دفاع مقدس، هنر و ادبيات، فلسطين، زن و خانواده، شيعه‌شناسي، عرفان و فلسفه، غرب و صهيونيسم و كودك و نوجوان تشكيل مي‌دهد.

فقيهي‌نژاد درباره بخش مشاور كتاب سايت نيز توضيح داد: در اين بخش، افراد علاقه‌مند سوالات خود در حوزه‌هاي مختلف كتاب‌شناسي به صورت ايميمل ارسال مي‌كنند و مشاور كتاب نيز هر روز پاسخ سوالاتشان ايميل كرده و يا بر روي سايت منتشر مي‌كند.

وي با بيان اينكه فروش اينترنتي كتاب از ديگر فعاليت‌هاي اين سايت است، گفت: مخاطب پس از ورود به كتابخانه سايت و انتخاب اثر مورد نظر، فرم درخواست خريد كتاب را تكميل كرده و هزينه كتاب پس از تحويل به مخاطب دريافت مي‌شود.

فقيهي‌نژاد همچنين با اشاره به برنامه‌هاي آينده اين سايت‌، افزود: در حال رايزني با شركت‌هاي خارجي هستيم تا بتوانيم بخش فروش اينترنتي كتاب‌هاي خارجي را براي ايرانيان خارج از كشور مهيا كنيم.

سایت پاتوق کتاب به نشاني www.ketabroom.ir زير مجموعه دفتر نشر معارف فعاليت مي‌كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها