دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۰:۰۵
دل نورانی آن پارسا، آینه روشن و صیقل‌یافته الهی بود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت فقیه عالیقدر، آیت‌الله محمدتقی بهجت، پیام تسلیتی صادر کردند. ایشان در فرازی از این پیام آورده‌اند: دل نورانی و مصفای آن پارسای پرهيزگار، آينه روشن و صيقل‌يافته الهی و كلام معطر او راهنمای انديشه و عمل رهجويان و صالحان بود.

به گزارش خبرگزاري کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری، متن این پيام بدين شرح است: 


بسم الله الرحمن الرحيم
انا لله و انا اليه راجعون
با دريغ و افسوس فراوان خبر يافتيم كه عالم ربانی، فقيه عاليقدر و عارف روشن‌ضمير حضرت آيت‌الله آقای حاج شيخ محمد تقی بهجت (قدس الله نفسه الزكيه) دار فانی را وداع گفته و به جوار رحمت حق پيوستند. برای اينجانب و همه ارادتمندان آن مرد بزرگ اين مصيبتی سنگين و ضايعه‌ای جبران‌ناپذير است. ثلم فی الاسلام ثلمه لا يسدها شی. 

آن بزرگوار كه از برجستگان مراجع تقليد معاصر به شمار می‌رفتند، معلم بزرگ اخلاق و عرفان و سرچشمه فيوضات معنوی بی‌پايان نيز بودند. دل نورانی و مصفای آن پارسای پرهيزگار، آينه روشن و صيقل‌يافته الهی و كلام معطر او راهنمای انديشه و عمل رهجويان و صالحان بود. 

اينجانب تسليت صميمانه خود را به پيشگاه حضرت بقية‌الله (ارواحنا فداه) تقديم می‌دارم و به حضرات علمای اعلام و مراجع عظام و شاگردان و ارادتمندان و مستفيضان از نفس گرم و به ويژه به خاندان مكرم و آقازاده ارجمند ايشان تسليت عرض می‌كنم و برای خود و ديگر داغداران از خداوند متعال درخواست تسلی و برای روح مطهر آن بزرگوار طلب رحمت و مغفرت می‌كنم. 

والسلام عليه و رحمه الله
سيد علی خامنه‌ای 
۲۷ ارديبهشت ۱۳۸۸
۲۳ جمادی الاولی ۱۴۳۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها