پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۱
«هنر و اخلاق» مشیت علایی، نقد می‌شود

کتاب «هنر و اخلاق» گردآوری «خوزه لوییس برمودس» و «سباستین گاردنر»، که به‌تازگی با ترجمه مشیت علایی و از سوی فرهنگستان هنر منتشر شده است، فردا جمعه ۲۵ اردیبهشت در سرای اهل قلم نمایشگاه نقد می‌شود.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این نشست از ساعت ۱۷:۱۵ تا ۱۹ در سرای اهل قلم بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، برگزار می‌شود و حسن بلخاری، مشیت علایی (مترجم کتاب)، علیرضا اسماعیلیان و مسعود قاسمیان در نقد آن سخن خواهند گفت.

سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب، در طبقه اول شبستان مصلای بزرگ تهران قرار دارد و شرکت در جلسات آن برای عموم بازدیدکنندگان نمایشگاه آزاد است.

«هنر و اخلاق» به کوشش «خوزه لوییس برمودس» و «سباستین گاردنر» جمع‌آوری و با ترجمه مشیت علایی منتشر و روانه بازار کتابفروشی‌ها شده است.
 
این کتاب مجموعه ۱۴ مقاله تخصصی است که به پیوند میان زیباشناسی و اخلاق می پردازد. این مقالات به قلم فیلسوفان و فلسفه پژوهان معاصر از منظرهای گوناگون و در بزرگداشت مقام «مایکل تنر» فیلسوف کیمبریج نوشته شده اند.

مقاله‌های «اخلاق و زیباشناسی» از مایکل تنر، «هنر و آموزش اخلاق» نوشته کریستفر همیلتن، «دانش ممنوعه: چالش اخلاق‌گریزی» نوشته متیو کی‌یران، «اخلاقیات تخیل و عوالم داستانی» از مری مادرسیل، «احساساتی‌گری» نوشته مایکل تنر، «مفهوم انحطاط» نوشته خوزه لوییس برمودس، «تحولات انتقادی» از ارن ریدلی و «عشق در اپرای ریشارد واگنر» نوشته راجر اسکروتن در این کتاب آمده است.

«ژرفای اخلاقی و هنر تصویری» نوشته جان آرمسترانگ، «کانت و آرمان زیبایی» نوشته آنتونی سویل، «تراژدی و ارزش از نظر شوپنهاوئر» نوشته الکس نیل، «تراژدی، اخلاق و متافیزیک» نوشته سباستین گاردنر، «نیچه: بازاندیشی در هنر» از کریستفر جاناوی و «هنر، بیان و اخلاق» نوشته کالین لایس از دیگر مقاله‌های این کتاب است.

این کتاب به‌تازگی با ترجمه مشیت علایی در شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و با قیمت ۸۷۰۰ تومان از سوی مرکز تالیف، ترجمه و نشر آثار هنری (فرهنگستان هنر) روانه کتاب‌فروشی‌های ایران و نمایشگاه کتاب تهران شده است.

بیست و دومین نمایشگاه بین‌اللمی کتاب تهران تا ۲۶ اردیبهشت در مصلای تهران جریان دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط