یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۳:۴۵
محمدعلي موحد در شب "ابن عربي" خانه هنرمندان

شب ابن عربي با حضور محمدعلي موحد و جمعي از استادان و پژوهندگان حوزه هاي عرفان نظري ، فلسفه اسلامي و ادبيات فارسي در خانه هنرمندان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) در پي انتشار ترجمه متن و شرحي بر كتاب "فصوص الحكم" ابن عربي توسط محمد علي موحد و صمد موحد از سوي نشر كارنامه،  شب ابن عربي با حضور اين مترجم ، ميزبان جمعي ار استادان و علاقه مندان مباحث عرفان نظري و فلسفه اسلامي است.

اين مراسم از سلسله نشست هاي مجله بخارا است كه روز سه شنبه ، هشتم خرداد در سالن ناصري خانه هنرمندان به ابن عربي اختصاص دارد.

ابن عربي ، از بزرگ ترين عرفاي اسلامي غير ايراني در قرن 6 است كه در هيچ كجا به اندازه ايران، مورد توجه نبوده است. وي متولد 17 رمضان 560 هجري در "مرسيه " اندلس است كه در 28 ربيع الثاني 638 در دمشق درگذشت.

 ابن عربي در 30 سالگي از اندلس خارج شد و ديگر هيچ گاه به آن جا بازنگشت. او موسس مكتب وحدت وجود در عرفان اسلامي محسوب مي شود.

تا كنون ترجمه هايي از دو اثر اصلي او، يعني " فصوص الحكم" و "فتوحات مكيه" در كنار شروح متعددي بر اين دو و ديگر آثار او ، در ايران به چاپ زسيده است. گفتني است كه 150 شرح بر فصوص نوشته شده كه از اين ميان بيش از 100 شرح را متفكرين ايراني نوشته اند.
  
در اين مراسم، محمدعلي موحد ، نصرالله پورجوادي و مصطفي ملكيان به سخنراني مي پردازند.

در برگزاري اين مراسم كه از ساعت 17 پس فردا ، سه شنبه 8 خرداد آغاز مي شود، خانه فلسفه تهران نيز همكاري مي كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها