پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۵
رونمايي از اطلس شيعه، شنبه در سراي اهل قلم

بزرگ‌ترين اثر پژوهشي حجت‌الاسلام رسول جعفريان با عنوان «اطلس شيعه» درچهارمين روز از برپايي نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران با حضور خالق اثر در سراي اهل قلم برگزار مي‌شود._

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، در اين نشست، اثر تألیفی ـ پژوهشی حجت‌السلام جعفريان، رييس كتابخانه، موزه و مركز اسناد كتابخانه مجلس شوراي اسلامي با هدف ارايه تصویری جغرافیایی ـ تاریخی از قلمروي فعاليت‌هاي شیعه در طول تاریخ اسلام رونمايي خواهد شد.

اين اطلس مي‌كوشد تاریخ شیعه را در قالب نقشه‌های جغرافیایی همراه با حدود پیشرفت تشیع در هر مقطع تاریخی و هر نقطه جغرافیایی نشان دهد. 

«اطلس شيعه» متشكل از 12 فصل با عنوان‌هايي نظير «آغاز تشیع»، «تشیع در شهرهای ایران»، «دولت‌های شیعه در ایران»، «تشیع در عراق»، «تشیع در جزیرةالعرب»، «تشیع در شامات»، «تشیع در آفریقا»، «تشیع در شبه قاره و افغانستان»، «تشیع در قفقاز و ترکیه»، «تشیع در اروپا» و «تشیع در آمریکا» است.

چاپ اول كتاب مرجع «اطلس شيعه» از سوي سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در شمارگان 500 نسخه، 744 صفحه، قطع سلطاني و بهاي 800 هزار ريال طي مراسمي رونمايي و عرضه خواهد شد. 

نشست رونمايي «اطلس شيعه» شنبه ساعت15/14 تا 30/15 در سراي اهل قلم نمايشگاه كتاب با حضور پژوهشگر اين اثر و جمعي از علاقه‌مندان برگزار خواهد شد.

بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران تا 26 ارديبهشت ماه در مصلاي بزرگ امام‌خميني(ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط