شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۰
«نامه خوشبختی در کلام امیرالمومنین(ع)» در راه مصلا

حقیقت دنیا در نگاه علي(ع) در کتاب «نامه خوشبختی در کلام امیرالمومنین(ع)» به قلم ابراهیم خرمی‌مشگانی همزمان با برپايي نمايشگاه كتاب از سوی انتشارات مرسل منتشر می‌شود._

حسینعلی پورمدنی، مدیرمسوول انتشارات مرسل در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ضمن بيان اين موضوع اظهار كرد: این کتاب با ارايه توضیحاتی درباره كرامات و ابعاد شخصيتي امیرالمومنین علي(ع) به تبيين حکایت‌ها، احادیث ائمه اطهار(ع)، آیات قرآن و شرحی از سخنان ایشان در نهج البلاغه مي‌پردازد.

وی افزود: اين اثر در بردارنده  17 فصل است. فصل اول به تبيين موضوعاتي چون «پرهیزگاری»، «حقیقت تقوا و پرهیزگاری» اختصاص دارد. مباحث دنیاگرایی، دنیا زدایی، داستان‌ها و حکایات گوناگون دینی و تاریخی درباره حقیقت دنیا در نظر امیرالمومنین(ع)، فصل دوم اين اثر را تشكيل مي‌دهند.

پورمدنی درباره دیگر مباحث این اثر یادآور شد: عدم تأسف درباره گذشته، حق‌گویی و حق از دیدگاه قرآن، حدیث از کلام مظلومان، حکایات و تأسف ابوسفیان، مطرح‌كردن طمع و طمع کاری، اخلاص و ستم ستیزی از دیگر مباحث اين کتاب‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: نظم گرایی، انواع نظم، نظم در امور شخصی و زندگی امام علی(ع) از ديگر موضوعات اين نوشتار محسوب مي‌شوند.

کتاب «نامه خوشبختی درکلام امیرالمومنین(ع)» در شمارگان 2000 نسخه، 350 صفحه و بهای 60000 ریال به زودی از سوی انتشارات مرسل کاشان منتشر می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها