چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۸
فدك؛ از غصب تا تخريب

ماجراي سرزمين فدك در كتاب «فدک از غصب تا تخریب» به قلم غلامحسین مجلسی از سوي انتشارات «دليل ما» همزمان با بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران منتشر مي‌شود._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) فريد مسعودي، مدير علمي انتشارات دليل ما، ضمن اعلام اين خبر اظهار داشت: اين كتاب همراه با با متن خطبه فدکیه، به بيان وقايعي كه براي منطقه فدك رو‌ي‌ داد و چگونگي فتح آن از سوي مسلمانان مي‌پردازد.

وي افزود: فدک قریه‌ای از روستاهاي یهود مدینه بود که بین آن سرزمين و شهر مدینه دو روز راه فاصله است و از مناطقی به شمار مي‌رود که بدون جنگ، خونریزی و شرکت شخص دیگری از مسلمانان به‌دست رسول خدا(ص) و امیرالمؤمنین(علیهم السلام) فتح شد و رسول خدا(ص) آن را به دستور الهی به فاطمه زهرا «سلام الله علیها» واگذار كردند. 

مسعودي درباره سرزمين فدك كه موضوع اصلي اين كتاب است، يادآور شد: چهره فدک در تاریخ اسلام، چهره‌ای سیاسی ـ انقلابی است، زيرا به دستور خلیفه اول، ابوبکر غصب شد و مبارزات مستدل، روشن و بی‌امان حضرت زهرا(س) برای بازگرداندن آن به نتیجه نرسید و به همین دليل در طول تاریخ خلفا بارها دست به‌دست گردانده شد.

وي تصريح كرد: بررسی مفصل واقعه فتح خیبر، تصرف منطقه فدک به وسیله رسول خدا(ص)، اتفاقات مهم درباره فدک، بخشیدن آن به حضرت زهرا(س) و غصب آن از سوی خلفا از مباحث اصلي اين نوشتارند. 

مدير علمي انتشارات دليل ما عنوان كرد: متن خطبه فدکیه، اشعار فدکیه، امروز فدک و تصاویر مختلف از آن منطقه، پايان‌بخش اين كتاب‌اند. 

كتاب «فدک از غصب تا تخریب» در شمارگان 308 صفحه، بهاي 35000 ريال، قطع وزيري و جلد شوميز همزمان با برگزاري نمايشگاه كتاب تهران منتشر خواهد شد.

بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از 16 تا 26 ارديبهشت ماه با حضور ناشران داخلي و خارجي در مصلاي امام خميني(ره) برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط