چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۴:۴۶
گزينه ديگري از شعر مقاومت

گزينه شعر مقاومت ايلام به كوشش جليل صفربيگي تحت عنوان" زمان به نام شهيدان سرود مي‌خواند" توسط انتشارات داستان‌سرا به پيشخوان رسيد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، صفربيگي در اين كتاب مجموعه اشعاري از 19 شاعر اين استان را گردآوري كرده است كه در قالب‌هاي مختلف سروده شده‌اند. 

موضوع محوري تمام اين اشعار، دفاع مقدس است و به جز چند مورد ،تمام آن‌ها در قالب‌هاي كلاسيك، به ويژه غزل، مثنوي و دوبیتي سروده شده‌اند.
 
اين مجموعه، در برگيرنده پاره‌اي از اشعار ارزشمند حوزه دفاع مقدس است. از جمله اين آثار زيبا، غرلي است از بهروز سپيدنامه با نام "تفنگ خونين" : ببين همان زن تنها كه گفتمت اين است/ نگاه كن به نگاهش چه قدر غمگين است/ نشسته كنج اتاقي نگاه مي‌بافد/ به تار پنجره‌هايي كه رو به پرچين است/.../ زمان به نام شهيدان سرود مي‌خواند/ زمين ز خون سواران صبح رنگين است.

يكي از شاعران مطرح اين مجموعه بهروز ياسمي است كه چهار غزل و يك مثنوي از او در آن به چاپ رسيده. اين ابيات از غزل «شيران شر‌زه» اوست: كوتاه بود گرچه به دوران مجالتان/ اي دوستان رفته  من، خوش به حالتان/ یاران دست بسته  آزاد مرد من/ معيار سرو، كهنه شد از اعتدالتان/ حتي ستاره‌هاي سحر مي‌گريستند/ در صبحگاه حادثه بر بال بالتان/ خون به حق نريخته  شعرهاي من/ هرچند پايمال شد اما حلالتان/ اي شيرهاي شرزه كه با پرنيان تير/ آغشته شد به خون تن خويش يالتان/ با رودهاي جاي خون سياوشان/ پيوسته باد چشمه خون زلالتان.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط