سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۵
«در ستایش سالخوردگی» هرمان هسه منتشر شد

نوشته‌هایی از هرمان هسه، برنده آلمانی نوبل ادبیات، همراه با تصاویری از او در کتاب «در ستایش سالخوردگی» منتشر شد. نسخه اصلی اين كتاب توسط پسر هرمان هسه و پس از مرگ او جمع‌آوری شده. این کتاب به تازگی در بازار جهانی کتاب عرضه شده و به فروش قابل توجهی در کشور آلمان دست یافته است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، این کتاب ۳۰۰ صفحه‌ای را پریسا رضایی به فارسی ترجمه، و انتشارات مروارید آن را روانه کتاب‌فروشی‌های ایران کرده است.

رضایی یادداشت کوتاهی برای این کتاب تحریر کرده و در آغاز آن نوشته است: «به نظر می‌رسد خواندنی‌های جذاب درباره هسه و از هسه را پایانی نباشد. این کتاب به منزله یك جُنگ خواندنی و همزمان آلبومی جذاب از تصاویر هرمان هسه است که به شما اجازه می‌دهد در جهان او غرق شوید. همراه او به باغچه‌اش بروید، بوی درختان و گیاهان را به مشام بکشید، همراه او سالخوردگی را که الزاما منفی توصیف نمی‌شود، مزه مزه کنید و به احساسات خود اجازه جولان دهید. بدیهی است که خواندن این کتاب نه‌تنها به سالخوردگان بلکه و شاید به‌ویژه به جوانان قابل توصیه است. درست مانند «گرگ بیابان». هاری هالر میان‌سال، که بسیاری جوان‌ها را به سوی جهان خود جذب کرد. شما از مطالعه این کتاب خسته نخواهید شد. این یک رمان با پیچیدگی و راز و رمزها نیست. بلکه گزیده‌هایی است که می‌توان به تدریج هر زمان که بخواهید که توشه‌ای از آن برگیرید. گاه شعر، گاه گزیده‌ای از نامه‌ای و آن‌گاه که بیشتر حوصه‌اش را دارید متنی بلند‌تر که به تعمق وامی‌داردتان.»

نسخه اصلی «در ستایش سالخوردگی» توسط پسر هرمان هسه و پس از مرگ او جمع‌آوری شده. این کتاب به تازگی در بازار جهانی کتاب عرضه شده است و اخیرا نیز به فروش قابل توجهی در کشور آلمان دست یافته است.

هرمان هسه، ادیب، نویسنده و نقاش آلمانی و برنده جایزه نوبل ادبیات، 2 ژوئیه 1877 میلادی در شهر کالو واقع در کشور آلمان در خانواده‌ای فرهنگی دیده به جهان گشود.

او تا سال 1962 زندگی کرد و طی عمر 75 ساله خود، زندگی پر فراز و نشیبی را تجربه کرد. وي در جنگ جهانی دوم شرکت كرد، به بحران‌های روحی و بیماری‌های روانی شدید دچار گشت و طعم فقر را چشید، اما علی رغم همه این‌ها، هسه بیش از 25 رمان، مجموعه شعر و یا کتاب داستان کوتاه از خود به یادگار گذاشت. از او به عنوان پرخواننده‌ترین نویسنده آلمانی قرن بیستم یاد می‌کنند.

در ایران بیش از 10 اثر از این نویسنده به ترجمه رسیده‌اند که از میان آنها می‌توان به کتاب‌هایی چون «سیذارتا»، «بازی مهره شیشه‌ای»، «داستان دوست من»، «از عشق و جدایی»، «گرترود»، «آخرین تابستان کلینگزور»، «اگر جنگ ادامه یابد»، «سفر به سوی شرق» و «گرگ بیابان» اشاره کرد.

مترجمانی چون پرویز داریوش، سروش حبیبی و جاهد جهانشاهی در ترجمه آثار این نویسنده به زبان فارسی فعالیت کرده‌اند.

«در ستایش سالخوردگی» در شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و با قیمت ۵۳۰۰ تومان روانه بازار کتاب ایران شده است. این کتاب از تازه‌های نشر مروارید در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت) است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط