شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۳
همايش تاريخ‌نگاري انقلاب اسلامي برگزار مي‌شود

همايش تاريخ‌نگاري انقلاب اسلامي به مناسبت سي‌امين سال پيروزي انقلاب اسلامي با حضور دكتر «حداد عادل» رييس فرهنگستان زبان و ادب فارسي، دكتر «محسن پرويز» معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، «علي شجاعي‌صائين» مديرعامل خانه كتاب و جمعي از انديشمندان و تاريخ‌نگاران در تالار سوره حوزه هنري برگزار مي‌شود._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، «روز نخست همايش تاريخ‌نگاري انقلاب اسلامي به «آسيب‌شناسي تاريخ‌نگاري انقلاب اسلامي» اختصاص دارد كه در 4 بخش برگزار مي‌شود.

در بخش نخست مقاله «درآمدي بر نظريه‌هاي تاريخ‌نگاري انقلاب اسلامي» با سخنراني دكتر «محمد رجبي»، «پويش و انتقال قدرت در انقلاب اسلامي» با سخنراني دكتر «هادي نخعي»، «ساز وكارهاي نقد در تاريخ شفاهي» با سخنراني دكتر «مرتضي نورائي» و «تاريخ‌نگاري جنگ ايران و عراق: رويكرد‌ها و روش‌ها» با سخنراني «محمد دروديان» و با حضور كارشناسان «قاسم تبريزي»، دكتر «محمدحسن رجبي» و «حبيب‌اله اسماعيلي» برگزار مي‌شود.

در نشست دوم «تاريخ‌نگاري اقتصادي با تكيه بر عقب‌ماندگي» با سخنراني دكتر «مرتضي دهقان‌نژاد»، «تاريخ‌نگاري انقلاب اسلامي و ميشل فوكو» با سخنراني دكتر «علي‌اكبر كجباف»، «آسيب‌شناسي تاريخ‌نگاري انقلاب اسلامي» با سخنراني «علي ططري» و «فاطمه ترك‌چي» و با حضور كارشناسان دكتر «مرتضي نورائي» و دكتر «هادي نخعي» برگزار مي‌شود.

نشست سوم «بايستگي‌ها،‌ موانع و مشكلات تاريخ‌نگاري آموزشي انقلاب اسلامي» با سخنراني «يعقوب توكلي»، «آسيب‌ها در تاريخ‌نگاري انقلاب اسلامي» با سخنراني دكتر «مظفر نامدار»، «جريان‌شناسي تاريخ‌نگاري انقلاب اسلامي در خارج از ايران» با سخنراني «عباس سليمي‌نمين» و با حضور كارشناسان دكتر «علي اكبر كجباف» و دكتر «دهقان‌‌نژاد» برگزار مي‌شود.

بخش پاياني نشست روز نخست همايش تاريخ‌نگاري انقلاب اسلامي به «ميزگرد آسيب‌شناسي تاريخ‌نگاري اسلامي» اختصاص دارد كه با حضور حجت‌الاسلام «روح‌الله حسينيان»، حجت‌الاسلام «عبدالمجيد معاديخواه»،‌ دكتر حميد روحاني، حجت‌الاسلام «رسول جعفريان»، دكتر موسي حقاني، عباس سليمي نمين و قاسم تبريزي برگزار مي‌شود.

همايش تاريخ‌نگاري انقلاب اسلامي به همت موسسه خانه كتاب (كتاب ماه تاريخ و جغرافيا) در روزهاي 6 و 7 ارديبهشت‌ماه ساعت 9 تا 18 در تالار سوره حوزه هنري تقاطع خيابان حافظ و سميه برگزار مي‌شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط