دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۲:۱۴
روایت «مارکز» از زندگی «بولیوار» فیلم می‌شود

با تخصیص بودجه از سوی کنگره ونزوئلا، فیلمی بر اساس «هزارتوی ژنرال» اثر «گابریل گارسیا مارکز» ساخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایرن (ایبنا) به نقل از گاردین، با تصویب مجلس ونزوئلا قرار شد مبلغ 8/1 میلیون دلار برای ساخت اقتباس سینمایی از این اثر «مارکز» به کارگردان ونزوئلایی الاصل، «آلبرتور آرولو» واگذار شود. 

«هزارتوی ژنرال» داستانی است درباره آخرین روزهای زندگی «سیمون بولیوار»، قهرمان آمریکای جنوبی در مبارزات مردم این قاره علیه استعمار اسپانیا. 

گفته می‌شود که «هوگو چاوز»، رئیس جمهور ونزوئلا، علاقه زیادی به این شخصیت تاریخی آمریکای جنوبی دارد. بسیاری از منتقدان ادبی «هزارتوی ژنرال» را با شاهکارهای «مارکز» مانند «صد سال تنهایی» و «عشق در سال‌های وبا» مقایسه می‌کنند. 

در همین راستا، مجلس ونزوئلا که یکدست از طرفداران «چاوز» تشکیل شده، قرار است مبلغ 8/17 میلیون دلار نیز برای ساخت فیلمی درباره زندگی «توسینت لوورتور» در اختیار «دنی گلاور»، هنرپیشه آمریکایی، بگذارد. «لوورتور» برده‌ای یاغی بود که در نهایت شورش بردگان به رهبری او باعث استقلال «هائیتی» در قرن 19 شد. این قهرمان نیز از شخصیت‌های مورد علاقه «چاوز» است و شاعر بزرگ بریتانیا در قرن‌های هجده و نوزده، «ویلیام وردزورث»، در تحسین او و مبارزات‌اش شعری سروده است. 

ونزوئلا هزینه ساخت این فیلم‌ها را از محل مبادلات تجاری و اقتصادی با آرژانتین تامین کرده و قصد دارد با چنین اقداماتی علیه هژمونی آمریکا در عرصه‌های فرهنگی و سینمایی به مبارزه بپردازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها