چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۶
«محمد‌رضا سرشار» و «نگاهي تازه به جنگ و صلح»

«نگاهی تازه به جنگ و صلح» و مجموعه ده مجلدی «قصه‌های حيوانات» عنوان دو كتاب تازه محمد‌رضا سرشار(رضا رهگذر) است كه در بيست و دومين نمايشگاه كتاب تهران ارايه خواهد شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، «محمد‌رضا سرشار» از تازه‌ترين اثر خود در حوزه نقد با عنوان «نگاهي تازه به جنگ و صلح» نام برد و گفت: نقد رمان جنگ و صلح با عنوان «نگاهي تازه به جنگ و صلح» كه حدود 300 صفحه است، توسط انتشارات «اميركبير» منتشر می‌شود و به نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران مي رسد.
 
وي درباره مراحل چاپ اين كتاب افزود: آخرين پرينت صفحه آرايي توسط اين انتشاراتي به تازگي به دست من رسيده است و احتمالا تا يك ماه ديگر منتشر مي‌شود. 

گوينده برنامه «قصه ظهر جمعه» در ادامه از چاپ دوم كتاب ديگرش با عنوان «قصه‌هاي حيوانات» توسط انتشاران «منادي تربيت» كه در سال گذشته در مجموعه ده مجلدي و با ويرايش و صفحه آرايي جديد انتشار يافته بود، سخن به ميان آورد و گفت: مجموعه ده مجلدي «قصه‌هاي حيوانات» در تهران از عربي به فارسي ترجمه شد. اين كتاب با تصاوير و قطع جديد چاپ مي‌شود و ناشر آن نيز انتشارات «منادي تربيت»(وابسته به وزارت آموزش و پرورش) است.

سرشار افزود: اين كتاب در مجموع، هم‌اكنون به سيزدهمين چاپ درآمده؛ ولی این چاپ که از آن صحبت می‌کنیم، چاپ دوم آن توسط ناشر جدید(منادی تربیت) محسوب می‌شود.

نويسنده «هستم اگر می‌روم» درباره اشكال متفاوت ارايه اين كتاب در نمايشگاه كتاب اضافه كرد: مجموعه «قصه‌هاي حيوانات» در يك فرمت ده جلدي به صورت ده مجموعه جدا از هم و در يك مجموعه متشكل از ده جلد عرضه مي‌شود.
 

سرشار متولد ۱۳۳۲ کازرون است. او که در رشته مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت فارغ‌التحصیل شده است، نخستين مجموعه داستانش را درسال ۱۳۵۵ منتشر کرد.

از فعالیت‌های او بعد از انقلاب می‌توان به داستان‌نویسی، پژوهش و نقد در زمینه ادبیات کودک و نوجوان و بزرگسالان اشاره کرد.

این نویسنده تابه حال ۲۶ جایزه را در سطح کشور به خود اختصاص داده است. وی سردبیری بسیاری از نشریه‌های ادبی و هنری کودک و نوجوان را بر عهده داشته  و غیر از سردبیری سه برنامه رادیویی، ۲۴ سال گوینده قصه ظهر جمعه بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط