سه‌شنبه ۴ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۹

چهل و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودکان با شرکت بیش از 5هزار شرکت کننده از 70 کشور و 55 زبان، در بولونیا یکی از شهرهای شمالی ایتالیا، از ديروز آغاز به کار کرد. اين نمايشگاه تا 26 مارس(6 فروردين) ادامه خواهد داشت./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از تایمز کره، در این نمایشگاه ناشران، آژانس‌های ادبی، موسسات چاپ و نشر، سازمان‌های بین‌المللی تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون و شرکت‌های مرتبط با نشر، در فضايي به مساحت 20 هزار مترمربع کارهای خود را ارائه می‌دهند و انتظار مي‌‌رود بیش از 4800 بازدیدکننده خارجی از آن ديدن كنند. 

امسال کشور کره با برنامه‌های ویژه‌ای همراه با ارائه 10 هزار عنوان کتاب به عنوان میهمان افتخاری در این نمایشگاه شرکت می‌کند.

در اين زمينه، مجمع ناشران کره‌ای(KPA) در بیانیه‌ای اعلام کرد کره با حضور در این نمایشگاه با شعار «دور تا دور در یک میدان»، ادبیات، تاریخ و سنت‌های خود را با کمک تصاویر و نقاشی‌ به تصویر می‌کشد و از اين فرصت مناسب استفاده مي‌كند تا در بخش‌های مختلف چاپ و نشر کتاب و وقایع فرهنگی، جاي پاي خود را در بازارهای خارجی محکم‌تر از گذشته کند.

طبق آمار این مجمع، بازار کتاب کره با انتشار سالانه بیش از 40 هزار کتاب جدید در میان 10 بازار بزرگ کتاب جهان رده‌بندی می‌شود و در این میان ،کتاب کودک 19 درصد از این بازار را تشکیل می‌دهد.

کتاب‌های کودک کره درصددند تا از این فرصت طلایی براي آشنا كردن بسیاری از بازدیدکنندگان با ریشه‌های جذاب داستان‌ها و تصاویر این کتاب‌ها استفاده كند.

در نمايشگاه كتاب كودك بولونيا 35 ناشر کره‌ای ،فرهنگ این کشور را در قالب کتاب الفبای کره‌، هنرهای سنتی کره در کتاب‌های معاصر، فیلم‌ها، کتاب‌های کمیک، موسیقی سنتی و... به بازدیدکنندگان ارائه می‌كنند. در بخشی دیگر از این نمایشگاه نیز 31 تصویرگر و طراح کره‌ای نقاشی‌های خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند.

کره تاکنون میهمان افتخاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب بانکوک در سال 2004، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تایپه در سال 2005 و نمایشگاه کتاب فرانکفورت درسال 2005 بوده است.

در این نمایشگاه موسسه چاپ و نشر«پین ویل» انگلستان نیز فرصتی مناسب به دست آورده تا کتاب‌های مصور خود را به جهان معرفی کند. «پین ویل» موسسه‌ معروف ویژه کتاب کودک 5 تا 9 ساله، در این نمایشگاه 8 کتاب مصور کودکان را ارائه مي‌كند. این کتاب‌ها بعد از نمایشگاه، در تابستان وارد بازار تجاری بریتانیا خواهند شد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها