سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۱
ظرفيت كتابخانه مجلس به 350 هزار جلد كتاب افزايش مي‌يابد

مدير روابط عمومي كتابخانه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تغييرات قفسه‌بندى مخازن نسخ خطي و چاپى كتابخانه مجلس از آماده شدن اين كتابخانه تا نيمه فروردين سال 88 خبر داد و گفت: در پايان اين طرح، گنجايش كتاب‌هاي اين كتابخانه به 350 هزار جلد خواهد رسيد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، احسان شكراللهي اظهار داشت: با توجه به كمبود فضا و نياز به انجام تحولات جديد، مخازن اصلي كتابخانه مجلس در حال بازسازي‌اند.

وي با تأكيد بر لزوم رسيدگي به نسخه‌هاي خطي و كتاب‌هاي موجود در كتابخانه‌ها عنوان كرد: قفسه‌هاي كتابخانه‌اي از ابعاد گوناگون نظير نور كافي، دما و رطوبت مناسب بايد هر  چند وقت بازسازي شوند.

شكراللهي تصريح كرد: قفسه‌هاي قبلي كتابخانه مجلس و نحوه چينش نسخ خطي به گونه‌اي بود كه احتمال آسيب‌ديدن آثار و نسخ خطي را افزايش مي‌داد. در چيدمان و تغييرات جديد، علاوه ‌بر برطرف‌ ساختن معايب قبلي از نظر زيباسازي نيز تحولات زيادي در اين كتابخانه ايجاد شده است؛ به صورتي كه در طليعه سال جديد مخازن زيباتري در اين كتابخانه ايجاد شده است.

وي با اشاره به اين كه اين كتابخانه از هفدهم اسفندماه به دليل ايجاد برخي تغييرات، توانايي ارايه تصاوير نسخه‌هاي خطي را به پژوهشگران نداشته است، گفت: تا نيمه دوم فروردين سال 88 اين كتابخانه دوباره به علاقه‌مندان و پژوهشگران خدمات نويني را ارايه خواهد داد.

مدير روابط عمومي كتابخانه مجلس شوراي اسلامي درباره افزايش فضاي مخازن اين كتابخانه توضيح داد: در اين طرح با استفاده از فضاهاي غير ضروري كتابخانه و افزودن آنها به فضاي اصلي كتابخانه‌اي، حجم زيادي از منابع در اختيار خوانندگان قرار مي‌گيرد.

وي با تأكيد بر اين موضوع كه در تغييرات جديد، حجمي معادل بيست هزار جلد كتاب به اين كتابخانه افزوده شده است، اظهار داشت: پس از پايان اين طرح، گنجايش كتاب‌هاي اين كتابخانه به 350 هزار جلد خواهد رسيد.

شكراللهي با بيان اين كه اين فضا نيز براي تمامي كتاب‌هاي كتابخانه مجلس كافي نيست، اظهار كرد: با توجه به توافق‌هاي انجام شده مجلس با شهرداري، قرار است طرح ايجاد بناي جديد كتابخانه مجلس به صورت جدي‌تري دنبال شود و تا پايان كار مجلس هشتم، فضاي كاري فعاليت‌هاي كتابخانه مجلس ارتقا يابد و مشكل كمبود فضا براي اقدامات گوناگون كتابخانه‌اي برطرف شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط