یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۲
تمدن‌هاي كهن و مكتب تاريخي اسلام

زوايايي از بينش تاريخی قرآن و آموزه‌هاي پيامبر(ص) در دومين ويرايش كتاب «دانش تاريخ و تاريخ‌نگاری اسلامی» به كوشش دكتر حسن حضرتی به زودي تجديد چاپ مي‌شود.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، نادر يزداني، مسوول فروش موسسه بوستان كتاب با اعلام اين خبر اظهار داشت: اين كتاب در مقاله‌های متعدد تحقيقی، ويژگی‌های مكتب تاريخ اسلام را به روش علمی كاوش مي‌كند.

وي افزود: دانش تاريخ از معارف عبرت‌آموزی است كه تأثير فراواني در رشد و تكامل افكار بشر دارد. از همين رو، در ميان علوم اسلامی اهميت ويژه‌ای دارد و مسلمانان در حوزه‌های گوناگون آن به پيشرفت‌های چشم‌گيری نايل آمده‌اند. 

يزداني تصريح كرد: بی‌شك در روند تكاملی اين علم، بينش تاريخی قرآن و اهتمام آن به عبرت‌آموزی از تمدن‌های كهن و آموزه‌های پيامبر(ص)، بسيار مؤثر بوده است؛ به گونه‌اي كه در مكتب اسلام، نوع نگرش عميق و همه جانبه‌ای را می‌يابيم كه در مقايسه باساير مكاتب تاريخی، مكتبی مستقل به شمار مي‌رود.

چاپ دوم كتاب «دانش تاريخ و تاريخ‌نگاری اسلامی» از سوي موسسه بوستان كتاب در شمارگان 1000 نسخه، 564 صفحه، قطع وزيري و جلد سلفون به زودي روانه بازار كتاب خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط