چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۰

حراج اينترنتي كتاب‌هاي كميك حادثه‌اي و اكشن كه از روز جمعه در سايت كميك كانكت آغاز شده، تا 13 مارس ادامه مي‌يابد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)  به نقل از «فاكس نيوز» از ويژگي‌هاي منحصر به‌فرد اين حراج اينترنتي، وجود نسخه‌اي كمياب از كتابي به نام «سوپرمن و دوستان» است كه پس از چاپ آن در ژوئن سال 1938، شخصيت سوپرمن جان گرفت. پيش از اين كتاب، خبري از مرد عنكبوتي، بتمن  و... نبود و كتاب‌هاي كميك نيز چندان پرطرفدار نبودند. در واقع، ظهور اين كتاب، دروازه‌اي جديد به سوي كتاب‌هاي كميك باز كرد.

بهاي پايه اين كتاب در حراج اينترنتي، از يك دلار آغاز شده ولي به نظر مي‌رسد صاحب اين كتاب كه فعلا نامش فاش نشده، بسيار خوش‌شانس باشد؛ چرا با اعلام اين حراج، مجموعه‌داران و علاقه‌مندان فراواني از سراسر جهان براي خريد اين كتاب پيشنهاد قيمت داده‌اند.

 پيش‌بيني‌هاي كارشناسان حاكي از اين است كه اين كتاب 71 ساله، در نهايت با قيمتي معادل 400 هزار دلار يا حتي بيشتر به فروش خواهد رسيد. 

اكنون 100 نسخه از اين كتاب باارزش در سراسر جهان وجود دارد كه البته بيشتر آن‌ها تا حدودي دستخوش تغييرات شده و چندان سالم نيستند؛ اما اين نسخه، در وضعيتي بسيار مناسب به سر مي‌برد و به همين دليل طرفداران فراواني در سراسر جهان دارد.

«استفان فيشر» رابط خريداران و فروشندگان در اين سايت اينترنتي، گفت: قيمت اين كتاب‌ها در شرايط عادي حدود 162 هزار دلار است؛ ولي بهاي اين نسخه، مطمئنا چندين برابر مي‌شود. وي ادامه داد حتي اوضاع نامناسب اقتصاد جهاني هم تاثيري بر اين حراج نداشته و طرفداران پروپاقرص خود را دارد. 

اين كتاب در ژوئن سال 1938 توسط «جري سيگل» و «جو شوستر» به طور مشترك خلق شد و هر نسخه آن با بهايي معادل 10 سنت در كيوسك‌هاي روزنامه‌فروشي به فروش مي‌رسيد. 12سال بعد يك پسربچه 9 ساله پول مورد نياز براي خريد اين كتاب را با اصرار از پدرش گرفت. بسياري از كودكان، كتاب‌هاي كميك دهه 50 را خريداري كردند، ولي شايد بتوان گفت اين پسربچه بيشتر از هركس ديگري قدر اين كتاب را فهميد؛ چرا كه تا سال 1996 آن را در زيرزمين خانه مادربزرگش پنهان كرده بود. بايد منتظر ماند و ديد خريدار بعدي اين كتاب كيست؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها