سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۸
گشایش نمایشگاه ریاض با ممنوعیت نمايش 100 کتاب

نمایشگاه بین‌المللی ریاض امروز(سه شنبه) با حضور بیش از 650 ناشر عرب و غیر عرب از 27 کشور دنیا گشایش یافت.مسوولان برگزاری نمایشگاه اعلام کرده‌اند که مجبور شده‌اند از نمایش 100 عنوان کتاب جلوگیری کنند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از «سعودی گازت» و «عرب نیوز»، در این نمایشگاه که برای نخستین بار در محل جدید آن در «مرکز شاه عبدالله» ریاض برگزار می‌شود، بیش از 250 هزار جلد کتاب به نمایش در آمده است.

نمایشگاه کتاب ریاض برای نخستين‌بار شاهد بخش ویژه کتاب‌های دست دوم است و اولين باري است كه زنان نیز اجازه یافته‌اند به عنوان عرضه‌کننده یا دست‌اندر کار، در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

به گفته معاون وزیر امور فرهنگی عربستان، در حالی که سال گذشته برخی ناشران به دليل کمبود فضا نتوانستند در نمایشگاه شركت کنند، این مشکل در سال جاری بر طرف شده و هیچ‌يك از ناشران از حضور در نمایشگاه باز نمانده‌اند. 

با این وجود، مسوولان برگزاری نمایشگاه اعلام کرده‌اند که مجبور شده‌اند از نمایش 100 عنوان کتاب جلوگیری کنند. «یوسف یوسف»، مسوول بخش چاپ و نشر وزارت امور فرهنگی عربستان درباره کتاب‌های ممنوع شده گفت: بعضی کتاب‌ها به دلایل اخلاقی و مذهبی توقیف شده‌اند و از عرضه برخی نيز به علت عدم تناسب با سلایق عمومی جلوگيري شده است.

به گفته یوسف، برخی ناشران نیز بر اساس تمايل خود از نمایش‌گذاشتن و عرضه برخي کتاب‌ها اجتناب کرده‌اند. 

کشور برزیل، امسال میهمان ویژه نمایشگاه کتاب ریاض است و ادبیات، شعر و کتاب‌های آن به شکل ویژه در اين نمایشگاه بررسی خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط