یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۳
حوا در خيابان؛ روايت فرزانه کرم‌پور از دغدغه‌های زنان

داستان «حوا در خيابان» نوشته فرزانه كرم‌پور، نامزد دريافت جايزه پروين اعتصامي در بخش داستان كوتاه شد. اين كتاب كه توسط انتشارات «بازتاب‌نگار» به چاپ رسيده است، از سه بخش تشكيل شده و به مسايل و مشكلات زنان در جامعه امروزی می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، كرم‌پور درباره موضوع اين مجموعه داستان توضيح داد: اين كتاب دربرگيرنده سه مجموعه داستان با نام‌هاي عاشقي، حوا در خيابان و...است و با نگاهي به شرايط اجتماعي امروز به مسايل زنان پرداخته است.

نويسنده «ضيافت شبانه»گفت: موضوع بخش زيادي از اين داستان‌ها مشكلات زنان جوان، فقر و مسايل روحي - رواني آنهاست و داستان «حوا در خيابان» نيز درباره دختر جواني است كه به دليل يك سري از همين مسايل خودكشي مي‌كند. 

اين داستان‌نويس كه به وجوه ديگر زندگي و اقشار متفاوت زنان در شرايط و موقعيت‌هاي گوناگون در اين كتاب نظر داشته است، خاطرنشان كرد:به طور كلي داستان‌هاي مجموعه «حوا در خيابان» با مسايل زنان در ابعاد مختلف سروكار دارد و در جاهايي به روابط زن و شوهري پير يا مردي كه به تازگي زنش را از دست داده و گروه‌هاي ديگري از زنان، اشاره دارد.

«فرزانه کرم‌پور» متولد ۲۸ بهمن ۱۳۳۳ کرمانشاه و فارغ‌التحصیل دانشگاه علم و صنعت ایران در رشته راه و ساختمان است. 

«کشتارگاه صنعتی»، «ضیافت شبانه»، «توفان زیر پوست»، «حوا در خیابان»، «دعوت با پست سفارشی» از جمله آثار داستاني منتشر شده او هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط