شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۲
جشنواره شعر فجر ابريست بارنده بر پيكره شعر فارسی

محمد‌جواد محبت، شاعر، معتقد است جشنواره شعر فجر مانند ابری است كه بر پيكره شعر فارسی باريده و آن را بالنده و شكوفا می‌كند.\

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، محبت در گفت‌و‌گو با ستاد خبري سومين دوره جشنواره بين‌المللي شعر فجر گفت: جشنواره شعر فجر در آمادگي ذهن جوانان درباره مسائل انقلاب مهم و تأثير‌گذار است.
 
وي افزود: اضافه شدن شعر انقلاب اسلامي در جشنواره شعر فجر، تاريخ ورود شعر انقلاب به شعر فارسي را مشخص مي‌سازد و وجود شعر انقلاب را به صورت مستند ثابت مي‌كند. شعر فجر، شعر پيروزي عدالت است و جشنواره شعر فجر بايد به گونه‌اي عمل كند كه نوآوري، عضو جدانشدني شعر‌ها باشد و حرف‌ها و شعرهاي تكراري در آن وجود نداشته باشد. 

شاعر «از خيمه‌هاي عاشورا»، فراملي بودن جشنواره شعر فجر را نكته حائز اهميتي دانست و گفت: بخش بين‌الملل اين جشنواره شعر فارسي پس از انقلاب را فراتر از مرزهاي شعر فارسي مي‌برد و آن را در گوش جهانيان طنين‌انداز مي‌كند. 

شاعر «قلب را فرصت حضور دهيد» تصريح كرد: جشنواره شعر فجر در جوانان شوق و اميدي براي سرودن شعر ايجاد مي‌كند و آنان را وا مي‌دارد تا تفكر اجتماعي را نيز در شعر خود لحاظ كنند. از طرفي شوقي هم در شاعران كهنسال به وجود مي‌آورد و به آنان ثابت مي‌كند كه هنوز بازنشسته نشده‌اند و مانند سال‌هاي ابتداي فعاليت خود مفيد و تأثير‌گذارند. 

مراسم اختتاميه سومين جشنواره بين المللي شعر فجر ۱۰ اسفند سال جاري در تالار وحدت تهران برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط