چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۸
انتشار مباحث «نشست اخلاق و نوآوري» در قالب كتاب

نشست «اخلاق و نوآوري» از سلسله نشست‌هاي «مطالعه تخصصي نوآوري و دانش‌هاي ديني» اول اسفند از سوي دفتر جنبش نرم‌افزاري معاونت پژوهشي دفتر تبليغات اسلامي برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، وحيد علي‌لو، كارشناس علمي دفتر جنبش نرم‌افزاري تبليغات اسلامي با بيان اين خبر اظهار داشت: حجت الاسلام والمسلمين حسين ديبا، دبير علمي اين نشست است و در اين جلسه جمعي از استادان و متخصصان اين حوزه به ارايه نظرات خود درباره حوزه‌ها اخلاق و نوآوري مي‌پردازند.

وي افزود: در اين نشست حجت الاسلام والمسلمين دكتر مسعود آذربايجاني، حجت الاسلام والمسلمين دكتر مهدي عليزاده و حجت الاسلام والمسلمين دكتر محمود فتحعلي، ديدگاه‌هاي خود را درباره اخلاق و نوآوري و ارتباط اين موضوعات با يكديگر بيان مي‌كنند. 

كارشناس علمي دفتر جنبش نرم‌افزاري تبليغات اسلامي، تعريف مفاهيم اخلاق و نوآوري را از محورهاي كلي مباحث اين نشست عنوان كرد و گفت: در اين جلسه موضوعاتي نظير مباني اخلاق اسلامي، اخلاق هنجاري،‌ تربيت اخلاقي و اخلاق كاربردي در بخش دانش و اخلاق مورد تحليل قرار مي‌گيرند.

وي با بيان اين كه در اين نشست، اخلاق به عنوان يك دانش علمي در سه حوزه مذكور ارزيابي مي‌شود، تصريح كرد: از ديگر محورهاي اين برنامه مي‌توان بررسي مفهوم نوآوري را نام برد كه در اين بحث «گشودن ابواب جديد و بديع در هر دانش و به ويژه نوآوري» از موضوعات اصلي به شمار مي‌رود.

علي‌لو خاطرنشان كرد: همچنين موضوع «اخلاق و نوآوري» در محورهاي مباني، ‌تعريف، موضوع، قلمرو، ساختار، روش، غايت، مفاهيم، مسايل و گزاره‌ها در اين نشست بررسي مي‌شود.

وي با ذكر اين كه «در دو مقطع زماني گذشته و آينده، بايسته‌ها و ظرفيت‌هاي نوآوري مطالعه مي‌شوند»، گفت: ديدگاه گذشته‌نگر، به واكاوي نوآوري در علوم، چگونگي روي‌دادن آن و معناي اخلاق و نوآوري توجه مي‌كند. نگاه آينده‌نگر به اخلاق از منظر روان‌شناسي مي‌نگرد و ارتباط روان‌شناسي و اخلاق، علوم تربيتي و اخلاق، مشاوره و اخلاق را به عرصه تحقيق مي‌كشد. 

علي‌لو همچنين از انعكاس نتايج مباحث مطرح شده در اين نشست‌ها در قالب لوح فشرده و كتاب خبر داد.

نشست «اخلاق و نوآوري» پنج شنبه اول اسفند از ساعت 30/9 تا 12 در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی شهر قم برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط