سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۳
بازتاب زيبايي‌هاي دين در زندگي بشر

«تبلور زيبايي‌هاي دين در زندگي انسان» در كتابي با همين عنوان به قلم محمود صحرايي از سوي انتشارات مركز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيما منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب با گذر از چهره الفاظ و ظاهر فرمان‌هاي ديني و توجه به مفاهيم آنها به بررسي زيبايي‌هاي دين از ديدگاه زيبايي‌شناسي پرداخته است.

اين پژوهش مي‌كوشد با معرفي زيبا‌يي‌هاي دين و زندگي ديني، چهره واقعي دين را تفسير كند و با ارايه برخي راهكارها، توطئه‌هاي دشمنان دين و ترسيم چهره‌هاي زشت دين و دين‌داري از سوي آنها را خنثي كند.

همان‌گونه كه در بخشي از معرفي اين اثر آمده است، دين زيباست به همين دليل در همه حوزه‌هاي فكري، روحي و رفتاري زندگي فردي و اجتماعي انسان‌ها، زيبايي به وجود مي‌آورد، زيبايي‌هاي كه در زندگي غيرديني هرگز نمي‌توان يافت.

اين نوشتار در پنج بخش تهيه و تنظيم شده است. بخش اول با عنوان «كليات» به ضرورت، هدف، پرسش‌ها، فرضيه‌ها، پيشينه‌ پژوهش و انواع دين و جنبه‌هاي مختلف آن مي‌پردازد.

«دين و زيبايي‌ شناسي» عنوان فصل دوم است كه به بررسي زيبايي از ديدگاه دين و دين از منظر زيبايي‌شناسي اختصاص دارد. فصل سوم با نام «بازتاب زيبايي‌هاي دين در زندگي بشر» مباحث دين در حوزه انديشه، زيبايي‌ انديشي درباره جهان هستي، انسان، خانواده، اجتماع، روح و روان، ارتباط با ديگران و رفتار را بررسي كرده است.

در فصل چهارم و پنجم نيز «آسيب‌شناسي زيبانگري به زندگي ديني» و «راه‌كارهاي اصلاحي همراه با برنامه‌سازان» عنوان شده‌اند.

كتاب‌هاي «قرآن كريم، نهج‌البلاغه، السيرة‌النبوه، ديوان حافظ، انسان‌شناسي، سخن خدا، الميزان في تفسير‌القرآن، مفاتيح‌الجنان و كليات زيبايي‌شناسي» برخي از منابع تدوين اين اثر به شمار مي‌روند.

كتاب «تبلور زيبايي‌هاي دين در زندگي انسان» در شمارگان 1500 نسخه، 135 صفحه و بهاي 17000ريال روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط