شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۹
«ياران ايراني تبار معصومان(ع)» در بازار كتاب

كتاب «ياران ايراني تبار معصومان(ع)» به قلم مهدي لطفي از سوي مركز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيما منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب درباره زندگي بزرگ‌مرداني از ايران زمين است كه بر گرد جانشينان حضرت خاتم پيامبران(ص) جمع شدند و نور هدايت را از كلمات اين پيشوايان معصوم(ع) برگرفتند و بر جامعه مسلمان ارزاني داشتند.

در اين نوشتار، سخن از ياران ايراني تبار معصومان(ع) است، انسان‌هايي كه در طول تاريخ تشيع، از اين مرز و بوم به‌پا خاستند و اميدوار و استوار از سر عشق و ايمان، به تبيين معارف اهل‌بيت(ع) پرداختند.

بر اساس مطالب اين كتاب، «بررسي و بازگويي زندگي بزرگان دين و دانش، برنامه راستين چگونه زيستن را به دست مي‌دهد و مي‌توان بدين وسيله، روح و انديشه فهم و دانايي را در كالبد جامعه دميد.»

نام‌هاي ياران ايراني تبار امامان معصوم(ع) از كتاب‌هاي رجالي، تاريخي و حديثي استخراج شده كه تعداد واقعي‌شان بسيار بيشتر از آنهاست كه در اين پژوهش آمده است.

اين كتاب دو بخش و هشت فصل دارد كه در بخش اول به مباحث مقدماتي، كليات و علت گرايش ايرانيان به مكتب تشيع مي‌پردازد. 

بخش دوم با عنوان «ياران ايراني تبار» به معرفي ميثم تمار، صحابه امام علي‌(ع)، ياران امام سجاد(ع)، امام باقر(ع) و امام صادق(ع)، امام موسي‌بن جعفر(ع)، ياران امام رضا(ع)، امام جواد(ع) و وكلاي امام زمان (ع) مي‌پردازد.

از جمله منابع اين كتاب مي‌توان به كتاب‌هاي جامع‌الاسرار، معجم رجال‌الحديث، الكامل في‌البلاغه، روضات‌الجنات، سيري در تاريخ تشيع، شرح نهج‌البلاغه، وسايل‌الشيعه و تاريخ طبري اشاره كرد.

كتاب «ياران ايراني تبار معصومان(ع)» در شمارگان 1200 نسخه، 181 صفحه و بهاي 20000 ريال منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط