جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۰
گفت‌وگو با بزرگان فلسفه غرب

يادآوري ديدگاه‌هاي افلاطون در كتاب «مردان انديشه» نوشته «برايان مگي» با ترجمه عزت‌الله فولادوند از سوي انتشارات طرح نو منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب شامل 16 گفت‌وگو با نامدارترين چهره‌هاي فلسفي معاصر است كه با هدف آشناكردن مخاطبان جديد به تغييرات كنوني شاخه‌هاي فلسفه، به بحث درباره  برخي از موضوعات اين حوزه پرداخته است. 

نحوه ارائه مطالب اين اثر، يادآوري ديالوگ‌هاي افلاطون است و به خواننده اين امكان را مي‌دهد با فلسفه در شكلي خلاق و زنده آشنا شود. 

در بخشي از اين اثر آمده است: «گفتار و كردار زندگي روزانه ما، تحت تأثير انديشه‌هاي مسلط در عرصه ماست. بيشتر اين انديشه‌ها از فلسفه و فلاسفه مايه مي‌گيرند، اما فلسفه اصولاً چيست و فيلسوفان واقعاً چه مي‌گويند؟» 

گفت‌وگوي اول اين نوشتار با «آيزايا برلين» درباره اين پرسش بنيادين است كه «فلسفه چيست؟» و به دنبال آن مكاتب متنوع و متفاوت ماركسيسم، اگزيستانيساليسم و فلسفه تحليلي بررسي مي‌شوند و فيلسوفان سرشناسي چون چومسكي، ماركوزه و ديگران درباره نكات مهم و اصلي فلسفه خويش بحث مي‌كنند. 

نظريه‌هاي متفكران كتاب حاضر، به بررسي برخي از شاخه‌هاي فلسفه مانند فلسفه اخلاق، فلسفه سياسي، فلسفه علم، فلسفه زبان و نسبت ميان فلسفه زبان توجه كرده‌اند. 

از ‌فصل‌هاي اين اثر مي‌توان هايدگر و فلسفه جديد اصالت وجود، افسون فلسفه تحليل زبان، انديشه‌هاي كوآين، فلسفه و سياست، نظري عمومي به فلسفه در غرب و متن اجتماعي فلسفه را نام برد.

اين اثر براي نخستين بار سال 1384 از سوي انتشارات طرح نو منتشر و تاكنون چهار بار چاپ شده است.

چاپ چهارم «كتاب مردان انديشه» از سوي مركز پخش پكتا در شمارگان 1500 نسخه، 558 صفحه، قطع رقعي و بهاي 85000 ريال روانه بازار كتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها