پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
تلاش برای تحول در زمینه افزایش فضای مطالعه و خدمات در کتابخانه های عمومی اصفهان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۲۱۱ کتابخانه نهادی و ۸۹ کتابخانه مشارکتی در ۲۸ شهرستان این استان فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، علی شاه‌نظری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اصفهان، روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از اداره کتابخانه عمومی اردستان گفت: امسال با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و با نگاه و توجه خاص رییس‌جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، افتتاح سه باب کتابخانه این نهاد در استان اصفهان در دستور کار قرار دارد و به زودی افتتاح می‌شوند.

وی اظهار کرد: تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی در سطح استان بالغ بر ۱۵۹ هزار نفر است و تلاش می‌کنیم این تعداد افزایش یابد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اصفهان بیان کرد: زیربنای مفید کتابخانه‌های عمومی استان ۱۳۲ هزار متر مربع است. همچنین سرانه کتاب کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی استان چهار میلیون و ۳۰۰ هزار جلد است و در سال گذشته ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مورد امانت داده شده است.

شاه‌نظری گفت: کتابخانه‌های مشارکتی توسط افراد نیکوکار و ارگان‌های مختلف احداث می‌شود و این اداره کل در بخش نرم‌افزاری و کارشناسی با آنها همکاری می‌کند.

وی در خصوص استفاده از ظرفیت خیران و نیکوکاران در حوزه کتابخانه‌سازی افزود: در تعدادی از شهرستان‌ها انجمن خیرین کتابخانه‌ساز تشکیل شده و کارهای خوبی در حال انجام است. امیدواریم این کار به همه شهرستان‌ها گسترش یابد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان بیان کرد: اکنون ۶۰ خدمت در کتابخانه‌های عمومی ارائه می‌شود و این نهاد توجه ویژه‌ای به ارائه خدمات بیشتر به نوجوانان و جوانان دارد.

شاه‌نظری تصریح کرد: رویکرد کتابخانه‌های نهادی در سال جاری تحول در زمینه افزایش فضای مطالعه و خدمات است که در این مراکز فرهنگی به کتابخوانان ارائه می‌شود.

اردستان دارای شش باب کتابخانه شامل چهار کتابخانه شهری و ۲ کتابخانه روستایی با ۱۰۰ هزار و ۲۰۰ جلد کتاب و چهار هزار و ۵۰۰ عضو است.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها