سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
کمیسیون فرهنگی مجلس از مجری برگزاری نمایشگاه کتاب تقدیر کرد

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران تقدیر کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران تقدیر کرده است.
 
نامه کمیسیون فرهنگی مجلس به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر است:
«ما مفتخریم که پروردگا علیم و حکیم معجزه جاودان آخرین پیام آورش حضرت محمد(ص) را از جنس فرهنگ و کتاب برگزید و در آن میراث مانا به قلم سوگند یاد نمود و عالمان و خردمندان را بر دیگران برتری بخشید. کتاب خوب و سودمند اگر سرچشمه‌اش زلال و محتوایش رشد دهنده باشد زمینه ارتقاء سطح دانش و بینش را فراهم می‌آورد و انسان مشتاق علم و دانش را در اغاز به پله دانایی و زان پس به بام توانایی ارتقاء می‌بخشد.
 
نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یکی از ارزشمند‌ترین رخداد‌های فاخر فرهنگی است که سفره متنوع معنوی‌اش را برای گروه‌های مختلف مردم کودک و نوجوان جوان میانسال و کهنسال به زیبایی و شکوه خاصی گسترانید تا به نیازهای فکری و روحی مخاطبان پاسخی شایسته دهد. نمایشگاهی که در طول برگزاریش از کمیت و کیفیت برتری در مقایسه با ادوار پیشین برخوردار بود و اسباب خرسندی و عنایت ویژه مقام معظم رهبری را فراهم آورد و به لحاظ استقبال مردمی و فروش کتاب نیز گوی سبقت را از دوره‌های پیشین ربوده.
 
موفقیت هر نمایشگاه علمی ازجمله کتاب با بیش‌ از ۱۲۰ هزار عنوان جدید در نمایشگاه امسال نشانگر پویایی و طراوت جامعه نویسندگان و ملت بزرگ ایران است و این روندی است که بایستی به‌عنوان شاخص و چراغ راه آینده برای موفقیت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در نظر گرفته شود با توجه به بررسی‌ها و نظرسنجی‌ها مواردی نظیر تنوع آثار، جذابیت غرفه‌ها، فضای مناسب، گفتمان‌های نقد و بررسی، برنامه‌های فرهنگی و ادبی تقویت بخش بین‌الملل مردمی بودن و حضور کم نظیر مردم گفتمان‌های عفاف و حجاب و ... از ویژگی‌ها و نقاط قوت نمایشگاه امسال محسوب می‌شود که جملگی حکایت تدبیر، بلند همتی و تلاش جهادی دست‌اندرکاران ناشران و بویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد.
 
بر این اساس مراتب تشکر و قدردانی خود را از مساعی ارزشمند وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت محترم فرهنگی و نقش آفرینان مؤثر اعلام کرده و مواردی را جهت رفع کاستی‌ها، افزایش رضایت‌مندی مردم و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تقدیم می‌داریم:
 
۱ـ تلاش و برنامه‌ریزی برای کاهش قیمت کاغذ و کتاب و با هدف افزایش توان خرید مردم
۲ـ گسترش بیشتر نمایشگاه‌های کتاب استانی، بر مبنای تحقق عدالت فرهنگی
۳ـ اختصاص جایگاه ویژه در شان به محصولات دیجیتال و سایبری و کتاب کودکان»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها