یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰
گشایش نمایشگاه نسخه‌های «میراث رضوی در گنجینه ملک»

نمایشگاه «میراث رضوی در گنجینه ملک»، از روز یک‌شنبه 31 اردیبهشت 1402، هم‌زمان با آغاز دهه کرامت در کتابخانه و موزه ملی ملک گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، این نمایشگاه، گزیده آثار این گنجینه را مرتبط با امام رضا علیه‌السلام دربرمی‌گیرد.

آثار این نمایشگاه‌ها، نسخه‌های خطی و کتاب‌های چاپ سنگی، سکه‌ها و تمبرهای تاریخی و سکه‌های یادبود است که برپایه گنجینه آثار تاریخی بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران برگزیده شده و به نمایش درآمده‌اند.

سکه‌های ولایت‌عهدی امام رضا علیه‌السلام و نسخه خطی زیارت، از آثار برجسته نمایشگاه «میراث رضوی در گنجینه ملک» به شمار می‌آیند.

کتابخانه و موزه ملی ملک برنامه‌های گوناگون فرهنگی، هنری و آیینی را در دهه کرامت از 31 اردیبهشت تا 9 خرداد 1402 به اجرا درمی‌آورد. جشن و آیین گرامی‌داشت میلاد اما رضا علیه‌السلام (برپایه وقف‌نامه و وصیت حاج حسین آقا ملک) پایان‌بخش این برنامه‌ها خواهد بود.

دوستداران فرهنگ و هنر برای بهره‌مندی از این برنامه‌ها به ویژه بازدید نمایشگاه «میراث رضوی در گنجینه ملک» می‌توانند از شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت 9 تا ساعت 16:45 به ساختمان کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)» مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها