یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
نخستین اثر داستانی با موضوع اغتشاشات ۱۴۰۱ منتشر می‌شود

یک اثر داستانی جدید با موضوع اغتشاشات ۱۴۰۱ با همکاری انتشارات شهید کاظمی و موسسه فرهنگی رسانه‌ای آفاق مدیا به‌زودی منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پس از گذشت چندین ماه از اغتشاشات سال ۱۴۰۱ و روایت‌های گوناگونی که در جنگ ترکیبی از سوی رسانه‌های معاند به مخاطبان القا شد، انتشارات شهید کاظمی با همراهی مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای آفاق مدیا اقدام به تولید و نشر مجموعه داستان کوتاهی با عنوان «اسم رمز» کرده است.

اسم رمز به قلم نفیسه زارعی حبیب‌آبادی به رشته تحریر درآمده و مولفش با بهره‌گیری از حوادث واقعی که در پایتخت روی داد، قصه‌هایی را درباره جوانان و نوجوانانی که خواسته یا ناخواسته درگیر جنگ ترکیبی شدند در قالب داستان کوتاه به تصویر کشیده است.

این کتاب متشکل از هشت قصه است که در عین استقلال روایی به یکدیگر متصل هستند و با استفاده از عناصر داستانی امروز تصویری رئال از درگیری‌ها و کنش‌های اخیر در کشور را به نمایش می‌گذارد.

نویسنده کتاب، آن را به شهید آرمان علی وردی تقدیم کرده و در فرازی از کتاب نوشته است:

«ذهنش هزار راه می‌رود گمان می‌کند شاید همه آن‌هایی که امشب در بلوار کشاورز آمده بودند پول گرفته‌اند و یا اینکه به بهانه‌ای به آنجا کشیده شده‌اند بعد با خودش کلنجار می‌رود که ناشناس یا ناشناس‌ها چقدر باید پول داشته باشند که به این افراد بدهند، یادش می‌افتد که در خیابان بود عده‌ای از دخترها و پسرها این حرکت را انقلاب مهسا خطاب می‌کردند و بین حرف‌هایشان از این می‌گفتند که اینستاگرام و شبکه‌های بی‌بی‌سی و اینترنشنال چه چیزهایی راجع به دخترهایی می‌گویند که با ضربه باتوم نیروهای امنیتی و یا پرت شدن از بلندی و… به قتل رسیده‌اند، یاد شبنم می‌افتد که سروصورتش خون‌آلود شده بود و با خودش گفت: هر کی برای پول رفته این دختره و اون پسره که کمکش کرد عمراً برای پول اومده باشن.»

این‌کتاب به زودی منتشر و رونمایی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها