چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۵
«سيماي ابوذر» پديدار مي‌شود

روايت‌هايي از ابوذر غفاري در زمان حيات پيامبر اعظم(ص) و پس از رحلت ايشان، در كتابي با عنوان «سيماي ابوذر» به قلم محمدرضا حاج‌شريفي به زودي از سوي انتشارات دليل ما منتشر مي‌شود._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، فريد مسعودي، مدير علمي انتشارات دليل‌ما، ضمن اعلام اين خبر اظهار داشت: اين كتاب، مجموعه مفصلي درباره شخصيت ابوذر غفاري است كه به تحليل‌ رويدادهاي تاريخي زمان ابوذر و بحث درباره آنها مي‌پردازد. 

وي افزود: اين كتاب شامل دو فصل با عنوان‌هاي «ابوذر در دوران پيامبر(ص)» و «ابوذر بعد از رحلت پيامبر(ص)» است كه مضامين آن در 14 بخش تنظيم شده‌اند. 

مسعودي عنوان كرد: «سيماي ابوذر» از ارتباط پيامبر(ص) با ابوذر شروع مي‌شود و تا اسلام آوردن او و مصاحبت با پيامبر(ص) ادامه مي‌يابد. در اين نوشتار همچنين درباره ايمان، علم و تقوا و ديگر ويژگي‌هاي ابوذر از زبان پيامبر(ص) روايت‌هايي نقل مي‌شود.

به گفته مسعودي، فصل دوم كتاب به جايگاه ابوذر در دفاع از اسلام محمدي و علوي اشاره دارد و جايگاه عقيدتي محكم او در دفاع از ولايت را تبيين مي‌كند.

مدير علمي انتشارات دليل‌ما گفت: عدم همكاري ابوذر با مخالفان و دشمني آنان با او بخش جدانشدني تاريخ اسلام است كه به خوبي در اين كتاب مطرح شده‌اند. از جمله وقايع اين نوشتار مي‌توان مخالفت با عثمان و معاويه و تبعيد او به ربذه را نام برد.

چاپ اول كتاب « سيماي ابوذر » در شمارگان 2000 نسخه، 624 صفحه، قطع وزيري، جلد سلفون و بهاي 8000 ريال، اوايل هفته آينده روانه بازار كتاب مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط