جمعه ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۵
نشست هم‌اندیشی جشنواره «کتابت قرآنی» در زرند برگزار شد

نشست هم‌اندیشی و هماهنگی برگزاری جشنواره «کتابت قرآنی» در شهرستان زرند تشکیل و بر اطلاع‌رسانی دقیق و حضور هنرمندان زرندی در این جشنواره تأکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در کرمان، علی ضیاالدینی، شهردار زرند پنجشنبه در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره «کتابت قرآنی» بر حمایت جدی شهرداری و شورای اسلامی زرند از فعالیت‌های قرآنی و برنامه‌های فرهنگی تأکید کرد و گفت: زرند به‌عنوان شهر جشنواره‌های کشور جایگاه مناسبی در برگزاری رویدادهای اجتماعی و جشنواره‌ها دارد و چنین حرکت‌های فرهنگی می‌تواند علاوه‌بر افزایش شور و نشاط اجتماعی، در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز مؤثر باشد.

وی با اشاره به خدمات شهرداری زرند و بیان اینکه در سال جاری فعالیت‌های این مجموعه از لحاظ کمی و کیفی افزایش می‌یابد، تصریح کرد: براساس تقویم «زرند شهر جشنواره‌ها» نزدیک به ۳۰ درصد از این جشنواره‌ها با محوریت شهرداری زرند برگزار می‌شود و این تنها بخشی از اهداف حوزه فرهنگی شهرداری است.

حجت‌الاسلام اسماعیل قلی‌زاده، رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند نیز در این نشست انجام فعالیت‌های قرآنی را سبب آرامش و طراوت روح دانست و تأکید کرد: اطلاع‌رسانی جشنواره کتاب قرآنی باید به‌خوبی انجام شود تا تمام هنرمندان این حوزه بتوانند در جشنواره شرکت کنند.

وی با اعلام آمادگی اداره تبلیغات برای همکاری در برگزاری جشنواره «کتابت قرآنی» گفت: در ماه مبارک رمضان فضای بانشاط قرآنی در جای جای شهرستان حلاوت خاصی به تمام جامعه بخشیده و همزمان با جشنواره کتابت قرآنی، کتابت یکی از حکمت‌های نهج‌البلاغه نیز انجام می‌شود.

محمد اسلامی، رئيس اداره ميراث فرهنگی گردشگری و صنایع ‌دستی زرند نیز با بیان اینکه مردم زرند دارای عنوان سریعترین زمان کتابت قرآن در جهان اسلام هستند، اظهار کرد: در سال‌های گذشته ۶۰۴ نفر از زرندی‌ها در مدت ۳۰ دقیقه در محل حسینیه سپاه و با حمایت واحد قرآنی سپاه ناحیه و دادستان وقت، این کار بی‌نظیر قرآنی را به‌نام خود ثبت کردند که هم اکنون در موزه آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها