پنجشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
نویسندگان کودک و نوجوان به کودکان خوی کتاب اهدا کردند

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، همزمان با فرارسیدن سال نو برای تغییر فضا و ایجاد نشاط و امید در کودکان و نوجوانان آسیب‌دیده از زلزله خوی، با مشارکت «انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان» و «شرکت توسعه محصولات فرهنگی هنری دنیای ماه پیشونی»، به ارسال و توزیع اقلام فرهنگی اقدام کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، هدایای تهیه‌شده برای کودکان و نوجوانان آسیب‌دیده خوی شامل بیش از 2000 جلد کتاب و تعدادی اسباب‌بازی، نوشت‌افزار و اقلام فرهنگی است که از طریق اعلام فراخوان این انجمن در بهمن‌ سال ١۴٠١ جمع‌آوری شده بود.

این امداد فرهنگی از منطقه پِرِه، محل اصلی زلزله خوی و گردهمایی کودکان و نوجوانان در کانکس بزرگی که به عنوان کتابخانه از آن بهره‌برداری می‌شود، انجام شد.

این اقدام همچنین با برنامه‌های جنبی ازجمله اجرای نمایش خلاق با استفاده از عروسک‌های اهدایی، شعرخوانی، خوانش بخش‌هایی از کتاب‌های اهدایی توسط کودکان و گفت‌وگو و پرسش و پاسخ نوجوانان همراه بود.

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان پیش از این در فراخوان جذب اقلام فرهنگی برای کودکان و نوجوانان آسیب‌دیده از زلزله خوی اعلام کرده بود « اگر چه در پی هر رویداد تلخ و حادثه پیش‌بینی نشده، رفع نیازهای اضطراری و احتیاجات اولیه و حیاتی، در اولویت قرار دارد، اما توجه به آسیب‌های روحی و روانی و تألمات ناشی از حادثه به ویژه برای کودکان و نوجوانان، از ضروریاتی است که بر عهده‌ نهادهای فرهنگی است و بعد از استقرار نسبی آسیب‌دیدگان قابل انجام و تاثیرگذار خواهد بود».

زلزله‌ ۵.۹ ریشتری شهرستان خوی، هشتم بهمن ١۴٠١ به وقوع پیوست و علاوه بر ورود آسیب جانی و مالی و روحی به عده‌ای از هموطنان، سبب آسیب‌دیدن شمار قابل توجهی از کودکان و نوجوانان شد.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها