دوشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
سفری ارزان به استانبول با این ترفندها

ز آنجا که دومین کلان‌ شهر بزرگ خاورمیانه یعنی استانبول از نظر موقعیت استراتژیک در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد، افراد زیادی از اقصی نقاط کشور تمایل به سفر به این منطقه دارند. در این میان دانستن سفری ارزان به استانبول با این ترفندها که در ادامه خواهیم گفت، می تواند کمک شایانی به جهت جلوگیری از خرج‌های اضافی به شما مسافران برساند.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ از آنجا که دومین کلان‌ شهر بزرگ خاورمیانه یعنی استانبول از نظر موقعیت استراتژیک در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد، افراد زیادی از اقصی نقاط کشور تمایل به سفر به این منطقه دارند. این امکان برای تمامی افراد وجود دارد تا با انتخاب شیوه سفر خود از جمله انتخاب تور استانبول از تهران به این منطقه گردشگری سفر کرده و از جاذبه های طبیعی، فرهنگی و تاریخی این منطقه دیدن نمایند. در این میان دانستن سفری ارزان به استانبول با این ترفندها که در ادامه خواهیم گفت، می تواند کمک شایانی به جهت جلوگیری از خرج های اضافی به شما مسافران برساند.
 
چگونه سفری ارزان و مقرون به صرفه به استانبول داشته باشیم؟
اگر می خواهید سفری ارزان به استانبول با این ترفندها را تجربه نمایید، پیشنهاد می کنیم علاوه بر خواندن مطالب ذیل، با انجام برنامه ریزی اصولی و مناسب نسبت به سایر دفعات، بسیار ارزان تر به این منطقه سفر کنید.

سفری ارزان به استانبول با تور
یکی از مهم ترین روش های سفری کم هزینه به استانبول، استفاده از تورهای مسافرتی است. تورهای مسافرتی به دلیل آشنایی با محیط می توانند سفری آسان، به یاد ماندنی و ارزان را برای شما خلق نمایند. اگر شما نیز قصد سفر به قطب گردشگری کشور ترکیه یعنی استانبول را دارید، پیشنهاد می کنیم با استفاده از تور استانبول از تهران برخی از هزینه های موجود را همچون رزرو هتل، خرید بلیط هواپیمایی، گشت و گذار داخل شهر و... را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید. همچنین لازم به ذکر است افرادی که برای اولین بار قصد سفر به استانبول را دارند، می توانند برای داشتن آرامش، رفاه و امنیت با تور های مسافرتی ارزان سفر کنند.

انتخاب بهترین زمان سفر به استانبول
از آنجا که اکثر افراد زمان را طلایی و گران بها می دانند، قطعاً سفر در بهترین زمان به استانبول می تواند اوقات خوشی را برای آن ها خلق نماید. همان طور که می دانید استانبول در اکثر روزهای سال همانند فصل بهار، تابستان و پاییز پذیرای مسافران متعدد از اقصی نقاط جهان است؛ اما به دلیل وقوع برخی از مناسبت ها و جشن ها همانند کریسمس شما هنگام سفر با ازدحام جمعیت رو به رو خواهید شد. بر اساس نظرات متعدد از مسافران می توان به این نتیجه رسید که در این زمان افراد خدماتی چون پذیرش هتل، فروشندگان مراکز خرید و پاساژها، مسئولان تفریحات آبی، مسئولان جاذبه های گردشگری و... به منظور ازدحام جمعیت و کسب درآمد بیشتر، نسبت به افزایش هزینه های خود اقدام می نمایند.
باید به شما این اطمینان را داد که اگر قصد دارید سفری ارزان به استانبول داشته باشید، در اواخر فصل پاییز و اوایل فصل زمستان به این منطقه گردشگری سفر کنید؛ چرا که در این زمان استقبال عموم مردم نسبت به سایر فصول کمتر شده و همین موضوع می تواند هزینه های سفر شما را به میزان چشمگیری کاهش دهد.
 


استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی
یکی دیگر از اقداماتی که می تواند سفری ارزان را برای شما رقم بزند، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است. وسایل حمل و نقل عمومی در استانبول شامل دولموش، کشتی، مترو، تراموا و اتوبوس بوده که به شما این امکان را می دهند در سریع ترین زمان ممکن به مقصد اصلی خود برسید. امروزه یکی از رایج ترین وسایل حمل و نقل که توسط مردمان بومی استانبول و مسافران مورد استفاده قرار می گیرد، مترو است. متروی این منطقه دارای 9 خط اصلی بوده و در بخش های مختلف شهر ایستگاه‌های آن قابل مشاهده است. لازم به ذکر است ساعت کاری مترو در این شهر از ساعت 9 صبح الی 12 شب بوده که می‌توانید با کسب آگاهی پیرامون خط های مترو، خود را به مقصد برسانید.

انتخاب جاذبه های گردشگری ارزان
از آنجا که ممکن است یکی از اصلی ترین دلایل افراد برای سفر به استانبول، بازدید از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی این منطقه باشد؛ شما می توانید با شناخت مکان های دیدنی رایگان و کم هزینه سفری ارزان را برای خود به وجود آورید. در این منطقه گردشگری امکان بازدید از جاذبه هایی چون مسجد سلطان احمد، مسجد سلیمانیه، قلعه آنادولو کاواگی، مسجد اورکاتوی، دیوار قسطنطنیه، مسجد ایوب سلطان، آب انبار شرفیه، مسجد فاتح، ساحل ببک، منطقه بالات، منطقه اورتاکوی، پارک گولهان، تپه پیر لوتی، تپه چاملیجا، پل گالاتا، منطقه کادیکوی و... به صورت رایگان برای تمامی افراد از جمله مردمان بومی و مسافران وجود دارد.
 


سخن پایانی
در تمامی ادوار افرادی وجود دارند که با انتخاب شیوه سفر به استانبول چون تور استانبول از تهران مجموعه لحظه آخر، به این منطقه که قطب گردشگری نیز محسوب می شود، سفر می کنند. از آنجا که حین سفر به کشورهای همسایه چون ترکیه می بایست قیمت و نرخ ارز را نیز در نظر بگیرید، دانستن مطلبی چون سفری ارزان به استانبول با این ترفندها که ذکر شد، می تواند کمک بسیار زیادی در برنامه ریزی طی سفر و پس انداز هزینه ها به شما برساند. شما می توانید با انتخاب مجموعه لحظه آخر و کسب اطلاعاتی پیرامون رزرو هتل، تورهای گردشگری و بهترین مکان های تفریحی سفری دلپذیر را برای خود به ارمغان آورید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها