دوشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
نحوه راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی (صفر تا صد نقشه راه)

یکی از مزیت‌های دنیای دیجیتال این است که شما می‌توانید محصولات و خدمات خود را با کمترین سرمایه در اختیار دیگران قرار داده و از آن کسب درآمد کنید. حالا که با مزایای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی به‌خوبی آشنا شدید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا نحوه راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی را برایتان توضیح دهیم و در مسیر رسیدن به موفقیت در فروش اینترنتی در کنار شما باشیم.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ این روزها سرعت رشد فناوری همچون سرعت نور است و همه افراد بدون در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی با یکدیگر در ارتباط هستند. یکی از مزیت‌های دنیای دیجیتال این است که شما می‌توانید محصولات و خدمات خود را با کمترین سرمایه در اختیار دیگران قرار داده و از آن کسب درآمد کنید.
بسیاری تصور می‌کنند که اگر در حال حاضر درآمد خوبی از کسب‌وکار سنتی خود دارند، دیگر نیازی به فعالیت در اینترنت و فضای مجازی نخواهند داشت؛ اما بعد از مدتی به این نتیجه خواهند رسید که حضور در اینترنت امری بسیار ضروری است.

بر اساس آماری که مرکز توسعه تجارت الکترونیک اعلام کرده است، در سال 1399، 3 میلیارد و 155 میلیون و 885 هزار و 586 معامله اینترنتی در کشور انجام شده است. پس اگر تا به حال نتوانسته‌اید از طریق اینترنت کسب درآمد کنید، باید بدانید که بازار پرسودی را از دست داده‌اید.

در نتیجه، از همین حالا باید به فکر تأسیس فروشگاه اینترنتی باشید و هرچه زودتر وب‌سایت فروشگاهی خود را راه‌اندازی کنید تا از اینترنت به درآمد برسید. توجه داشته باشید که ممکن است درآمد شما از فروشگاه اینترنتی‌تان آن‌قدر زیاد شود که دیگر نیازی به فروشگاه فیزیکی نداشته باشید و آن را تعطیل کنید.

حالا که با مزایای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی به‌خوبی آشنا شدید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا نحوه راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی را برایتان توضیح دهیم و در مسیر رسیدن به موفقیت در فروش اینترنتی در کنار شما باشیم.

فروشگاه اینترنتی چیست؟
فروشگاه اینترنتی یک وب‌سایت یا اپلیکیشن تجارت الکترونیک است که خریداران می‌توانند کاتالوگ محصولات یا خدمات را مشاهده کرده و به‌صورت اینترنتی خرید کنند. فروشگاه‌های اینترنتی به دو دسته فروشگاه‌های کالای فیزیکی و فروشگاه‌های کالای دیجیتال تقسیم می‌شوند. در فروشگاه‌های کالای فیزیکی محصولاتی نظیر پوشاک، لوازم تحریر، موادغذایی و دیگر لوازم قابل لمس به فروش می‌رسد. این در حالی است که فروشگاه‌های دیجیتال، عرضه کننده انواع برنامه‌های قابل دانلود مانند تصویر، ویدئو و یا نرم‌افزار هستند.



چرا باید فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟
 در دنیای امروز راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی از مهم‌ترین کارهایی است که می‌توان برای بهبود روند کسب‌وکار انجام داد. چراکه با روی کار آمدن تکنولوژی‌های جدید و شرایط جامعه، افراد تمایل دارند تا از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر خرید کنند. با یک جستجوی ساده در اینترنت، کسب‌وکارهای متعددی را مشاهده خواهید کرد که برای فروش محصولات یا خدماتشان با یکدیگر رقابت می‌کنند. امروزه بسیاری از کسب‌وکارها در کنار فروشگاه فیزیکی خود، فروشگاه اینترنتی نیز دارند. بنابراین تردیدی نیست که راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی به کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند تا درآمدشان را افزایش دهند و با سرعت بیشتری رشد کنند.

اگر هنوز هم متقاعد نشده‌اید که داشتن فروشگاه اینترنتی چگونه می‌تواند کسب‌وکار شما را متحول کند، در ادامه با 5 مورد از مهم‌ترین مزایای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین همراه ما باشید.

امکان توسعه سریع‌تر و گسترش طیف مشتریان
یک فروشگاه اگر در بهترین نقطه شهر نیز قرار داشته باشد، اجناس خود را تنها می‌تواند به افرادی که در آن منطقه زندگی می‌کنند، بفروشد. اما از طریق فروشگاه اینترنتی می‌توان فروش بیش‌تر و وسیع‌تری را تجربه کرد. فروشگاه‌های اینترنتی با حذف مرز‌های جغرافیایی به کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کنند تا محصولات و خدمات‌شان را در سراسر کشور یا حتی جهان بفروشند. در فروشگاه آنلاین برخی محصولات شما ممکن است در شهرهایی طرفدار داشته باشد که هیچ‌وقت در آنجا فروشگاه فیزیکی نداشته‌اید. تنها ابزار کار برای شما در این بستر، دسترسی به یک گوشی تلفن و اینترنت است. در نتیجه قطعاً می‌توانید توسعه سریع‌تر و در نهایت درآمد بالاتری را تجربه کنید.



دسترسی آسان‌تر به خریداران
فرض کنید که صاحب یک فروشگاه فیزیکی هستید، مشتری شما مجبور است برای انجام خرید از فروشگاه شما ترافیک و شلوغی‌های را تحمل کند و اگر محصول مورد نظرش را داشتید و از نظر قیمت برایش مناسب بود، از شما خرید کند. این فرآیند 2 الی 3 ساعت زمان نیاز دارد. قطعاً برای مشتری راحت‌تر است که در خانه یا محل کار خود و در کمتر از 15 الی 20 دقیقه وارد سایت شده و چند نمونه از محصولات موجود را مقایسه و در نهایت خرید خود را ثبت کند.

شما با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی فرآیند خرید را برای مشتریان خود راحت‌تر خواهید کرد. پس فروشگاه اینترنتی این مزیت را به مشتریان می‌دهد که در هر مکانی با استفاده از اینترنت وارد فروشگاه شما شده و خرید خود را انجام دهند.

فروشگاهی که همیشه در دسترس خریداران باشد، این امکان را دارد که فروش بیشتری را تجربه کند؛ چراکه محدودیت‌های مکانی را برای مشتریان خود حذف کرده است.
 
کاهش هزینه‌ها
راه‌‌اندازی فروشگاه اینترنتی برخلاف شکل سنتی آن، هزینه‌های بسیار کمتری دارد. این صرفه‌جویی‌ها مربوط به حذف هزینه اجاره مکان فروشگاه، طراحی ویترین، تعداد کارمندان و... است. علاوه بر این، بازاریابی فروشگاه اینترنتی از طریق تبلیغات آنلاین، تبلیغات گوگل و شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد و بدیهی است که هزینه‌های آن نسبت به تبلیغات آفلاین کم‌تر است.



فروشگاه آنلاین فرصت مناسبی برای کسب‌وکارهای کوچکی است که نمی‌توانند هزینه‌های راه‌اندازی فروشگاه فیزیکی را پرداخت کنند. می‌توان نتیجه گرفت که فروش محصولات و خدمات در بستر اینترنت، حاشیه سود بیشتری برای کسب‌و‌کار‌ها به‌دنبال دارد.

انعطاف پذیری بالا
در فروشگاه اینترنتی می‌توانید هر زمانی که تصمیم گرفتید، طراحی وب‌سایت یا اپلیکیشن را تغییر دهید. این در حالی است که در یک فروشگاه فیزیکی، ایجاد فضا در مغازه برای ارائه اجناس جدید یا تخفیف‌دار فرایندی پرهزینه و زمان‌بر است.

البته توجه داشته باشید که سرعت بارگذاری وب‌سایت یا کار با اپلیکیشن و ارائه خدمات پشتیبانی، در صورتی که با کیفیت پایین همراه باشد، منجر به نارضایتی و ازدست‌دادن مشتری‌ها می‌شود.

امکان تحلیل رفتار مشتریان
فروشگاه اینترنتی فرصتی را فراهم می‌کند که فروشنده با ردیابی تراکنش‌های فروش بتواند رفتار مشتریان خود را تحلیل کند. دسترسی به این منبع ارزشمند از اطلاعات مشتریان اغلب در فروشگاه‌های فیزیکی ممکن نیست. با هر خرید اینترنتی، تمام اطلاعات خریدار در دیتابیس فروشگاه ذخیره می‌شود. این اطلاعات به‌صورت زیر است:
در چه روزهایی از هفته یا ماه میزان بازدید وب‌سایت بیشتر است؟
افراد از چه طریقی وارد سایت می‌شوند؟
وب‌سایت در چه شهرهایی پربازدید‌تر است؟
کدام محصولات یا صفحات فروشگاه اینترنتی پربازدید‌تر است؟
بیشترین میزان سفارش در چه زمان‌هایی ثبت می‌شود؟
این اطلاعات به بهبود استراتژی‌های بازاریابی شما کمک می‌کند و در شناسایی مشتریان وفادار کسب‌و‌کارتان مفید است و کسب‌وکارهای اینترنتی از این طریق می‌توانند سفر مشتری را در وب‌سایت ردیابی کنند.

سفارش فروشگاه اینترنتی در ناپ شاپ
حالا که با دلایل ایجاد فروشگاه اینترنتی و مزایای آن آشنا شدید، نوبت به آن رسیده که به‌دنبال مجموعه‌ای معتبر برای راه‌اندازی وب‌سایت فروشگاهی خود باشید. راه‌های مختلفی برای فروش محصول یا خدمات در اینترنت وجود دارد، اما ساده‌ترین و مطمئن‌ترین آن داشتن سایت است. برای سفارش یک سایت فروشگاهی کافیست به تیم حرفه‌ای ناپ شاپ اعتماد کنید.



ناپ شاپ یکی از حرفه‌ای‌ترین تیم‌های برنامه نویسی در کشور است که می‌تواند طراحی فروشگاه اینترنتی شما را بر اساس نیاز و خواسته‌های خودتان طراحی کند. با اعتماد به ناپ شاپ کمترین مشغله ذهنی را در زمینه طراحی و مسائل فنی سایت خواهید داشت.

این مجموعه پکیج‌های متنوعی را متناسب با کسب‌وکارهای مختلف در نظر گرفته است. می‌توانید پیش از سفارش فروشگاه آنلاین خود، امکانات کلی و هزینه هر پکیج را مشاهده کرده و با توجه به نیاز کسب‌وکار خود یک پکیج را انتخاب کنید.

برای راه‌اندازی وب‌سایت فروشگاهی خود با طراحی خاص و شخصی‌سازی شده، همین الان با ناپ شاپ تماس بگیرید و از متخصصین این مجموعه مشاوره رایگان دریافت کنید.
منبع: https://nopshop.ir

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها